X-Games

Nu har X-Games startat! X-Games är nog det största eventet i USA just nu. The X-Games hålls i Aspen (berget Buttermilk) och är tävlingar i extremsporter som snowboard (racing och superpipe bland annat) skidor (skidtrix och sånt) och skoter (höga hopp). Jag är super excited för jag ska åka och titta imorgon och på lördag förhoppningsvis! Aspen är väldigt nära Carbondale, det tar ungefär 30 minuter att köra dit och med bussen (som stannar ÖVERALLT, super annoying) tar det ungefär drygt en timme.

Det är några svenskar som tävlar (Daniel Bodin vann guld i skoterhoppning ikväll!!!) så ska ta med mig svenska flaggan och vifta lite så håll utkik efter mig på tv ;) Sitter och tittar på X-Games just nu, men vet inte om det visas på tv i Sverige... Någon som vet? Annars finns det säkert på internet. Alla borde kolla, det är helt otroligt hur duktiga alla är och hur galna trix alla gör.


Bild från the X-Games (inte tagit av mig). Inte litet, eller hur?

Känner föressten att min svenska blir sämre och sämre haha. Kan forfarande skriva helt okej, men det hoppas in engelska ord hela tiden och jag direkt översätter jättemycket. Ringde min bästa kompis i Arizona häromdan och lämnade ett röstmeddelande (ALLA lämnar ALLTID röstmeddelande här, min familj svarar nästan aldrig i telefonen, de låter personen som ringer bara lämna ett meddelande) där jag sa: "Heej, det är jag, kan du vara snäll att ringa mig tillbaka." Kom på efter att det såklart inte heter så, man säger inte "ringa mig tillbaka" (call me back), utan det heter "ringa upp mig" haha.

Jag har även problem att läsa svenska. Har blivit så van vid att läsa engelska så när jag skulle gå in på typ vk.se för att läsa nyheter nån gång eller läsa en svenska bok fick jag ge upp efter ett tag eftersom det gick så segt och jag fick koncentera mig så mycket på att förstå vad som stog! Det är lite skrämmande. Jag menar jag tycker fortfarande det är lättare med svenska, både att prata, skriva och läsa, men jag är bara så ovan att det blir svårare på nått sätt...

Jag hade rätt. Friidrottsträningen i tisdags tog bokstavligen död på mig. Har sån enorm träningsvärk att det gör så ont att jag knappt kan gå normalt, ännu mindre böja benen för att sitta ner. Har aldrig haft så mycket träningsvärk i hela mitt liv! Men jag vänjer mig snart antar jag, det är roligt iallafall.

Kommentarer
Postat av: alice

My, vi får börja skriva långa noveller till varandra så du inte glömmer bort svenskan helt;)

Friidrotten kommer bli hur bra som helst tror jag:D KRAMAR!

2011-01-28 @ 10:24:28
URL: http://engladflicka.blogg.se/
Postat av: Mamma och Pappa

Vad roligt att få kolla på X-Games IRL. Vi vet inte om det går på TV här, kanske på någon sportkanal. Om vi hittar igen X-Games ska vi hålla utkik efter dig! Sedan är det bara att träna på - du kommer snart i form ska du se! KRAM

2011-01-28 @ 22:15:14
Postat av: elin

hejsan! du kanske har svarat på denna fråga ngn gång med då frågar jag igen ;)

hur lång tid tog det för dig att från att du skickade in dina sista ansökningspapper till att du fick värdfamilj? :)

tack för an superbra blogg!

2011-01-30 @ 11:15:05
Postat av: Familjen Fryxå

Vi känner igen det där med att blanda engelska ord i svenska meningar. Cecilia pratade om "caren" häromdagen dvs bilen...

2011-01-30 @ 17:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0