Friendship

Hej! Jag ska åka som utbytesstudent till usa i höst och har lite frågor..
1. Vad är det bästa med att bo och plugga i USA jämfört med Sverige?
2. Beter sig människor annorlunda där jämfört med i sverige?
3. Vad skulle du säga är det sämsta/jobbigaste?
1. Det bästa med att plugga i USA enligt mig är helt enkelt möta nya människor, uppleva en annan kultur, gå i en amerikansk skola, bo i ett annat land, lära sig ett helt nytt språk..allt! Jag älskar att vara utbytesstudent/plugga här, det är helt underbart!
2. Ja, människor här beter sig lite annorlunda. Alla är definitivt mer öppna och socialare vilket är bara positivt! Främlingar kan komma fram och prata med dig i mataffären tillexempel. Det är också mer drama här, speciellt i skolan. Det är alltid något på gång, vem var otrogen mot vem, vilka kompisar som är sura på varandra osv. Det är inte lika vanligt att svära här som i Sverige dock och absolut inte i skolan eller i närheten av föräldrar. Generellt skulle jag säga att människor här har mer respekt för lärare (man kallar dem alltid mrs, miss eller mr och sen deras efternamn) och vuxna (sir eller mam).
3. Det jobbigaste skulle jag nog säga är att hela tiden behöva få skjuts överallt, hitta och behålla vänner, passa in i en ny familj (för mig har det dock funkar jättebra), acceptera att allt inte är som hemma och saknaden av familjen såklart!

Kan du inte lägga upp en bild på din värdfamilj ? Eller dom kanske inte vill det ? :)
Min värdfamilj har sagt att de inte gärna vill ha bilder på sig själva på public sites och jag respekterar det. Det är mest min värdsyster som har problem med det, men det kanske kommer upp nån bild snart, man vet aldrig :)

Kan du inte skriva lite om dina närmsta vänner kanske visa bilder osv?
Jag har skrivit lite om mina vänner här, men kan berätta om lite fler vänner. Savanna är en jättesnäll tjej som jag ofta går ut och äter lunch men i skolan. Jag kommer bra överräns med henne och vi har kul ihop. Kaden är en kille som är jätteshysst. Han är rolig, snäll och får mig alltid på bätte humör!

 
Savanna


Kaden och Jag (Han har klippt snyggare frisyr nu haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0