Me?

Första dagen efter fyradagarslovet. Första dagen på nya terminen. Har en ny klass, drama. Jag hade aldrig träffat läraren förut så när jag satt mig kom hon fram till mig. Mitt namn här (My) ber jag alla uttala "Me" eftersom ingen kan uttala det på riktigt här. Det är förvirrande eftersom mitt namn då betyder "me" i engelskan. Detta är hur min och lärarens konversation såg ut:

Ms. Wright: Hi, what is your name?
Jag: My. (jag sa uttalade det "Me")
Ms. Wright: Yes, you, what's your name?
Jag: My, it is My.

Det är mycket roligare om man var där eftersom hon inte visste att mitt namn uttalades "Me". Hon började skratta och jag skrattade med. Jag hör bokstavligen skämt om mitt namn minst 5 gånger varje dag. Det är roligt, men blir ganska less efter ett tag, haha. Har fått några frågor om min systers namn då är "you" lite skämtsamt, vilket är lite roligt. När jag säger att man egentigen uttalar mitt namn My och inte Me så säger alla att "Wow, I'm not even gonna try saying that" när jag säger mitt namn på svenska.

Alla kommer ihåg mitt namn iallafall vilket är positivt. Det är bara roligt när kompisar presenterar mig för nya människor; "This is Me" eller när kompisar pratar i telefon och förklarar vem de är med; "It is me and Me". Alla har vant sig nu dock så det är inget konstigt. Alla skrattar när jag svarar i telefon dock för då säger jag: "Hello, it's me" vilket kan betyda "Hej det är jag" eller "Hej det är My".


Jag och Alex i skidbacken för någon vecka sen

Skulle vara roligt om någon kunde kommentera föressten, det blir mycket roligare att blogga då. Och ställ gärna frågor, vet att jag hade miljoner frågor innan jag åkte iväg till USA :)


Kommentarer
Postat av: alice

HAHA, så himla underbart!! Kan du inte skriva och lägga upp bilder på din värdfamilj, du gjorde säkert det i början men mitt minne är ganska så kort as you know;) Take care! Kramar

2011-01-19 @ 09:40:05
URL: http://engladflicka.blogg.se/
Postat av: elin

kan du inte skriva lite om dina närmsta vänner kanske visa bilder osv? :)

2011-01-19 @ 14:44:36
Postat av: Mamma och Pappa

Haha, jättekul, vi förstår att det kan bli lite tokigt ibland!

2011-01-19 @ 19:34:20
Postat av: Familjen Fryxå

Vi fick oss ett gott skratt...det var kul!

2011-01-19 @ 20:34:43
Postat av: malin

hej :) jag ska åka som utbytesstudent till usa i höst och har lite frågor..

Vad är det bästa med att bo och plugga i usa jämfört med sverige?

Beter sig människor annorlunda där jämfört med i sverige?

Vad skulle du säga är det sämsta/jobbigaste?

hoppas du kan svara på frågorna :)

2011-01-19 @ 21:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0