Four Day Weekend

Har en långhelg nu eftersom vi var lediga i fredags (ingen aning om varför) och sen på måndag är det Martin Luther King nått dag så då har vi tydligen inte skola. Är lite pinsamt för jag har inte så stor koll på vem det är, bara att han gjorde "I have a dream" talet och kämpade mot racism..tror jag. Vi är lediga iallafall och det är det som är huvudsaken!

Hittils har jag varit i Denver över fredagen och lördagen för att vara på YFU läger! Det var superkul och det är alltid kul att träffa personer i samma situation som en själv. Vi gjorde en massa lekar och pratade om hur året gått hittils, vad som gått bra, vad som gått mindre bra, vad som varit roligt, vad som varit mindre roligt. Det var skönt att höra allas historier och att alla har olika upp och ner perioder. Livet i USA är inte en dans på rosor, långt ifrån, och det visste jag också innan jag åkte. Att åka som ubytesstudent har varit den roligaste tiden i mitt liv men också den svåraste.

Imorgon blir det att gå till kyrkan och sen shoppa lite, behöver nya vinterskor. På måndag ska jag förmodligen iväg och åka snowboard! Är supertaggad! Har noll läxor inför helgen också eftersom terminen precis slutat, hur skönt som helst! Nu väntar jag spänt på mitt första terminsbetyg från USA! :D


Delar med mig av en bild av mig och två av mina närmsta vänner här - Julia och Feenagh

Kommentarer
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Kan du inte lägga upp en bild på din värdfamilj ? Eller dom kanske inte vill det ? :)

2011-01-19 @ 21:19:06
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0