2011!

Nu är det 2011! Tiden går så himla fort! Har inte skrivit på bloggen sen förra året! Haha, skämtar bara. Det är lite kul för mina kompisar retar mig ibland för min accent. De flesta säger att man knappt hör någon accent, bara på vissa ord. Det är när jag inte tänker och slarvar som det kan bli fel uttal ibland. Det är "j" ljudet som blir fel ibland. Om jag säger "jacket" eller "joke" slarvar jag ibland med "j" ljudet som ska låta som j:et i namnet Josefin ungefär. Det blir ibland som j:et i "ja" vilket är fel. Hoppas ni förstår vad jag menar, haha. Lite dålig förklaring men det är meningen att man ska betona j:et mer än vad jag gör ibland.

Nyår var toppen! Hade några tjejkompisar över och vi invigde det nya året med att titta på "the ball drop" på tv med familjen, vilket tydligen är jättestort här. Sedan badade vi i våran jacuzzi som står precis utanför mitt rum och var uppe hela natten, till klockan 6 på morgonen. Roligt var det!

Skolan började idag. Det var kul att se alla, men ser inte fram emot alla läxor och vissa tråkiga lektioner. Terminen slutar om 2 veckor (ja, min hösttermin är slut EFTER jul, det är lite konstigt) så har ganska mycket finals nu. Dock har jag typ inga prov eftersom mina klasser är ganska lätta. Har haft några matteprov, men annars är det mest långa uppsatser som ska skrivas. Det är ändå roligt att vara tillbaka i skolan och träffa alla vänner igen :)


Jag och Lisa i vår jacuzzi


Kommentarer
Postat av: alice

jag måste säga att jag är lite sådär små avis jag menar en jacuzzi utanför rummet?:O Hur många har det liksom, hoppas att du har det bra. Take care sweeti!

2011-01-04 @ 10:20:06
URL: http://engladlficka.blogg.se/
Postat av: Mamma och Pappa

Åh, vad härligt att få bada i jacuzzi på nyårsafton med några kompisar och samtidigt blicka över Klippiga bergen! Nyårsafton 2010/2011 lär bli ett minne för livet!

2011-01-04 @ 18:13:04
Postat av: Linn (kusin)

haha men My SKOJAR du att dem har en jacuzzi?!!? Så sjukt härligt:D avundsjuk...

2011-01-05 @ 00:24:07
URL: http://linniza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0