Homecomming

Puh, är så trött just nu. Var uppe halv sex imorse eftersom jag var tvungen att vara på student council 7.15 på morgonen. Det är roligt, vi är väldigt många som är med där, runt 70 stycken, så det blir lite rörigt, men det är kul att göra något för skolan eftersom jag inte spelar någon sport.

Snart är det spirit week där man gör olika teman för en hel vecka och sen homecomming, vilket är en dans! Vi i student council får planera dansen och det ska bli skuperkul!

Tyvärr så hade min värdpappa planerat en resa till Washington D.C i oktober och den råkade ligga precis över min homecomming. Det skulle vara jättekul att åka till Washington, men jag kände att det kan jag göra någon annan gång, homecomming händer bara en gång i livet och han sa att det var okej att jag stannade hemma för min värdmamma ska inte följa med ändå.

Åh, jag måste berätta en sak! Jag mötte min spanskalärare i korridoren för någon dag sen och hon om fram till mig och sa: "I really need to talk to you". Jag tänkte holy shit, när en lärare säger så är det aldrig bra. Hon berättade för mig att hon inte förstod delar av min uppsats som jag skrev på spanskan och att hon inte trodde jag platsade i Spanish IIII. Jag hade sagt till henne innan jag bytte första gången att jag trodde jag skulle passa bättre i Spanish III, men hon insisterade på att sätta mig i Spanish IIII iallafall! Hon bad iallafall om ursäkt för att hon satte mig i den klassen och att jag borde byta till Spanish III.

Problemet var att om jag skulle byta till Spanish III skulle jag bli tvungen att byta tid på typ tre av mina andra klasser vilket jag inte ville eftersom jag precis lärt känna personerna i klasserna. Därför bestämde jag mig för att ta bort spanskan helt. Problemet blev istället att jag var tvungen att byta till en annan klass och just den tidpunken på dagen fanns det inga intressanta alls att välja mellan. Jag försökte få en free period, men insåg sen att det är bättre för mig att ha en lektion för att lära känna mer folk. Jag bestämde mig tillslut för bild, även fast det är ett ämne jag verkligen inte gillar. Jag har haft två lektioner nu och det är helt okej, det är väldigt chill för det är sista lektionen och man gör inte så jättemycket.

Annars gillar jag verkligen min skola! Det är fortfarande folk som kommer fram och presenterar sig. Alla verkar veta vad jag heter för de säger ofta: You're "Me" (hur de uttalar My") right?. Får mycket frågor om Sverige, vilket är jätteroligt! Får ofta frågan vilket språk vi pratar haha. De flesta säger; "Oh, so you know fluent Swedish?". De flesta amerikanare (förutom mexicanarna) kan bara ett språk och tycker det är coolt att jag kan flera.

Jag har alltid haft lätt för att komma ihåg namn, men nu är jag helt hopplös! Så fort folk presenterat sig glömmer jag bort det sekunden de sagt det. Jag har lärt mig några stycken nu, men några ytliga kompisar har jag problem med. Jag antar att det kommer såsmåningom.

På fredag har jag varit här i en månad. En månad! Det känns som om jag varit här hur länge som helst, samtidigt som tiden bara springer iväg. Har faktiskt ingen hemlängtan än, vilket är skönt. Det kommer väl det också sånsmåningom.


Vackra Colorado

Kommentarer
Postat av: My

haha jag känner samma sak. Jag har rätt lätt att komma ihåg namn hemma i Sverige, men här är det nästintill omöjligt xD haha ^^ Tror det kan bero på att vi inte känner igen namnen här :P haha. Ha det bäst! Kram

2010-09-11 @ 22:47:58
URL: http://myusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0