Läger

Kom precis hem från lägret och det var obeskrivligt skönt att prata med andra utbytesstudenter som var i samma situation och upplever samma saker. Det gör att man känner sig mindre ensam som utbytesstudent, det finns andra som är i samma sits som en själv.

Det fanns ingen annan svensk där, men det fanns två norska tjejer som jag pratade mycket med. Vi pratade engelska ibland och norska/svenska ibland. Det kändes jättekonstigt att prata svenska igen, men det gick bra. Resten av utbytesstudenterna var från en massa olika länder. Typ 60% var från Tyskland, några från Japan, en från Syd Korea, två från Thailand, tre från Finland, en från Brasilien och en från Chile om jag inte minns helt fel. En från Kina också tror jag.

Vi gjorde lite lekar och lärde känna varandra. Denna helg var nog första gången jag kände själv hur mycket jag utvecklats den senaste månaden. Nu kunde jag prata med alla utan att vara blyg och att ställa sig upp och presentera sig för nästan 40 pers skulle varit en mardröm för några veckor sedan - nu var det bara roligt. Jag antar att man blir socialare av att tvingas vara social.

Lägret var jätteroligt och vi pratade om hur vi hade det i familjen, kompisar, skolan osv. Det är ett till läger i November, det ska bli roligt :) Tog inte så mycket bilder vilket jag ångrar, men vi tog en gruppbild som förhoppningsvis kommer upp någonstans snart!


Kommentarer
Postat av: alice

Glad att allt gick bra, men såklart du är ju MY. Vad skulle inte gå bra?;) Kramar!

2010-09-19 @ 10:41:23
URL: http://engladflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0