Äkta High School Spirit

Igår var det första dagen på Spirit Week och måndagen var Class Color Day! Det var en helt galen dag då alla klädde ut sig i sina färger och gjorde olika tävlingar! Jag (junior) var helvit och såg ut såhär:



Vi hade inga vanliga lektioner utan dagen började med lite sammarbetsövningar i olika lag. Sedan gjorde vi olika saker för skolan som att städa och hjälpa till lite. Jag gjorde inte så mycket, haha. Gick runt och kollade lite överallt. Alla hade lunch på skolan (i normala fall åker nästan alla någon annan stans). 

Efter lunch hade vi lekar. Bland annat någon sorts jakt där man fick en ledtråd om en lärare som man skulle hitta. Hos den läraren fick man en ny ledtråd om nästa lärare osv. Man skulle lösa ledtrådarna så fort som möjligt och alla tog verkligen leken på blodigt allvar! Vi sprang omkring som galningar i små grupper och så gjorde alla andra också! Det var helt galet, alla sprang det fortaste de kunde genom korridorerna och det blev lite kaotiskt med 350 elever springandes i full fart sammtidigt! Mitt lag vann tyvärr inte, men sjukt kul var det! Kan ha en video på det, ska se om jag kan lägga upp den under veckan!

Sedan var det dags för mer tävlingar! Vi gick in i gympahallen där vi lekte bland annat dodgeball, armbrytning och repdragning. Eftersom juniors är den minsta klassen på skolan i år så förlorade vi nästan varje lek, men det gjorde ingenting, jag hade askul ändå! När vi gjorde dragkamp mot alla sopmohres som säkert är dubbelt så många) gick repet sönder på mitten och alla föll ihop i en hög! Det måste sett sjukt roligt ut!


Alla juniors hejar på sin person i armbrytartävlingen
Om ni tittar noga ser ni mig på andra raden uppifrån, fjärde personen från höger ;)


Alla klädda i sina färger.
Freshmen - Orange, Sopmohres - Grön, Juniors - Vit och Seniors - Blå

(De två sista bilderna är inte mina, de är tagna av en kvinna från skolan)

Idag var det Redneck Day vilket innebär att man skulle klä ut sig til rednecks som är ungefär som cowboys, bara lite slafsigare till utseendet om ni förstår vad jag menar. Jag klädde upp mig lite, hade en rutig skjorta och knöt ändarna runt magen, men annars så såg jag inte så annorlunda ut. Det allra flesta klädde ut sig idag, utom de flesta killar. Alla tjejer körde på rutiga skjortor, haha.

Imorgon händer det mycket. Det är Saladdressing Day (jag ska vara italian dressing, men ingen vet typ hur man ska klä ut sig så ska nog inte klä ut mig just den dagen...) sen är det Powder Puff vilket innebär att tjejerna spelar football och killarna volleyball. Efter det så är det Truck Rally, vilket innebär (vad jag har hört) att man åker klassvis på ett flak genom staden och skriker sitt år (dvs. det år man går ut, vi juniors skriker alltså 2012, twenty-twelve!

Spirit week is so much fun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0