Homecoming

Okej, så i lördags var det homecoming! En grupp tjejer och några till hade bestämt att vi skulle gå ut och äta på restaurang innan, men av någon anledning missförstod vi varandra och bokade bord på två olika restauranger.

Det slutade med att vi var typ sex tjejer som gjorde sig i ordning hos en kompis och så åkte alla dem till en restaurang i Carbondale, medans jag åkte till en restaurang lite längre bort i El Jebel. Det gjorde inte dem något och visst hade jag helldre velat gå alla tillsammans, men jag kände färre i den gruppen jag gick med så jag tyckte det var ett brra tillfälle att lära känna fler människor.

Väl på restaurangen som hette El Korita fick vi vänta 40 minuter på vårat bort även fast vi hade reserverat. Sedan fick vi vänta ytterligare säkert en timme för att få maten så vi bestämde oss för att ta maten "to go" för att hinna i någorlunda tid till dansen. Jag och några till åkte hem till en tjejs hus och åt maten, medans de andra åkte direkt till dansen. Jag kom till dansen vid 10, den startade 9, men det var perfekt tid för det var då den verkligen kom igång!

Själva dansen var jätterolig! De dansar helt sjukt annorlunda här. Dansgolvet var litet och det var sjukt varmt, men det var sjukt kul också! De dansar så att tjejen har ryggen mot killens mage och killen har händerna runt tjejens midja och sedan rör de sig från sida till sida i takt till musiken! Det måste sett sjukt roligt ut, men det var bara att hänga på och dansa så jag med!

Veckan var helt underbar, men jag var helt slut så jag åkte hem till en kompis efter dansen och somnade direkt. Har fortfarande inte återhämtat mig helt från den galna förra veckan, men ska verkligen lägga mig tidigt ikväll för att ta igen lite sömn!

För att sammanfatta - min första homecoming dance var helt underbar!


Tjejerna innan dansen

Tyvärr tog jag inga bilder under själva homecoming eftersom jag var upptagen med annat, men förhoppningsvis kommer detupp några av någon annan snart som jag kan visa!

Kommentarer
Postat av: alice

Du är så himla fin My, gud va roligt att det var så bra och att du verkligen tyckte om det!!

2010-10-05 @ 07:43:17
URL: http://engladflicka.blogg.se/
Postat av: Mamma

Åh, så fin du är! Du hade absolut den snyggaste klänningen i sällskapet!

2010-10-05 @ 20:07:05
Postat av: Monica F

Vad fin du är i klänningen! Det är så kul att läsa din blogg, det händer så mycket!

2010-10-06 @ 16:47:44
Postat av: Daniella

Så dansar man ju också här.. haha. iaf i göteborg.

2010-10-22 @ 21:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0