Sleepy

Är helt slut. Har varit igång sedan 8 i morse och kom nyss hem, klockan är typ 10 här. Vi hade samarbetsdag för student council (elevråd) fram till lunch idag, vilket var jättekul! Vi gjorde lite övningar och pratade lite allmänt om hur det går och så. Vi fick bland annat göra små pjäser av olika senarion och min grupp fick ett senario om att de hade ett erbjudande på Dos Gringos (ett lunchställe) där de sålde burritos för endast 2 dollar under en timme. Vi låtsades göra announcments som vi har på skolan varje morgon om erbjudandet på tre olika språk, spanska, engelska och svenska.

När jag pratade svenska (sa något i stil med: "God morgon Roaring Fork! Idag harvi ett specialerbjudande på Dos Gringos, du kan få burritos för endast två dollar under en timme! Kom igen, nu kör vi!" Haha, lite konstig svenska men ingen förstog iallafall! Alla skrattade efter jag sagt det! Sedan hittade vi på något om att vi var i klassrummet och när klockan ringde ut så sprang vi till bilarna och körde dit. Vi låtsades (det är en pjäs!) köra på någon och polisen kom och stoppade oss och sedan när de fick höra talas om erbjudandet rusade de också dit och woops var våran sketch slut. Låter helt random, men roligt var det! En grupp fick ett senario om att Justin Bieber kom till vår skola! Killen som spelade Justin var hur rolig som helst och gjorde en massa dance moves, jag skrattade hur mycket som helst! Önskar att någon spelat in det...

Efter lunch var det vanliga lektioner och sedan hade jag "play practice" hela kvällen. 16-17.30 och sen 19-21. Jag är med i en pjäs på skolan. Jag gjorde en audition (är egentligen inte intresserad av teater eller drama AT ALL, men tänkte att WTF, jag har ändå ingen sport eller annat speciellt att göra efter skolan, so go for it) men fick tyvärr ingen roll. Tror det var lite pga. mitt utseende (pjäsen handlar om invandring från Mexico) och min accent. Nu är jag något så fancy som "assistent director" där jag inte har så mycket jobb att göra för tillfället. Jag måste mest vara med när de tränar och när de börjar memorisera sina repliker är jag den som ska ropa in vad de ska säga när de tappar bort sig, haha! Det är roligt och jag träffar nytt folk vilket alltid är positivt! Till middag åkte vi till en Kina restaurang där det var hur gott som helst! Jag hade jättekul den kvällen.

Men nu måste jag sova, är dödstrött. Har på mig mina assnygga pyjamasbyxor! Köpte dem här och det är skolans, så de är skolans färger (blå och guld) och det står "RF Rams" (Roaring Fork Rams) på dem! En Ram är våran maskot.


Lite creepy och crappy bild, med här är byxorna. Det är mitt ben haha

Kommentarer
Postat av: Ada

Du verkar ha det jätte kul!

Kram♥

2010-11-05 @ 13:06:16
Postat av: Mamma

Coola pyjamasbyxor! De verkar jättesköna!

2010-11-05 @ 18:47:55
Postat av: Cecilia

haha jag tror vi har likadana byxor, fast i grönt och gult...

2010-11-05 @ 22:37:23
URL: http://livingusa.blogg.se/
Postat av: Familjen Fryxå

Du verkar ha roligt i skolan. Byxorna ser sköna ut.

2010-11-07 @ 16:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0