Delstatsval

Fick en fråga om jag gjort något delstatsval inför USA - svaret är nej.

Jag valde att inte göra något delstatsval för att då har jag mer chans att hamna hos en familj som jag verkligen trivs hos. Om jag skulle gjort något delstatsval finns det ju såklart chans att jag skulle trivas hos familjen, men det finns också betydligt mindre utbud än om jag skulle välja hela USA.

Jag tycker (nu vet jag inte, utan jag tror) att det är viktigast att man trivs med familjen än var man hamnar. Trivs man i familjen kommer nog resten automatiskt. 

Jag försöker att inte ha för höga förhoppningar om var jag kan tänkas hamna. YFU säger att de allra flesta hamnar i de stater mellan sjöarna och bergen, det vill säga tex. North och South Dakota, Minnesota, Wisconsin, Michigan, Illinois, Iowa, Nebraska osv. Nu är det ju ingen garanti på att jag ska hamna just i de staterna, det finns de som har varit i Florida, Texas och Califorrnien med YFU också, men jag ska försöka vara öppen för allt!

Jag tycker egentligen alla stater verkar trevliga! Det är klart, jag föredrar lite större städer framför små byar, men jag är säker på att jag kommer få ett toppenår var jag än hamnar!

En stat som min bästa vän ska till, och som jag tycker är så otroligt vacker, är Arizona. Jag älskar hur husen är byggda i kringelekrokar och de fina bergen.


Denna bild är tagen av mig på den söta staden Gilbert i Arizona, från Google Earth.
Fint eller hur? :)

Jag skulle inte heller ha något emot att hamna i Colorado, Nevada, Main, Virginia... Åh, jag vill hamna överallt! jag kan knappt bärga mig tills de ringer och talar om var jag fått placering!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men snart vet du!! :D du, kan man ens göra delstatsval med YFU? :)

2010-03-30 @ 12:48:38
URL: http://livingusa.blogg.se/
Postat av: Felicia

Hej! Jag valde också att inte göra något delstatsval. Jag fick precis familj och jag är verkligen SUPER nöjd, det är en perfekt "matchning", så jag tror också det är bra att inte göra något val! :)

2010-03-31 @ 00:35:56
URL: http://feliciabs.blogg.se/
Postat av: My

Hej!

Jag ska också åka till USA med YFU nästa år. Jag fick min familj i mitten av februari. Är Väldigt nöjd med dem.:) Dock tycker jag att det är lite svårt att veta vad man ska skriva till dom, när man börjat tagit kontakt. :P ^^ Hoppas att du får din familj snart. Jag antar att vi kommer ses på lägret i Stockholm i sommar. Glad påsk

2010-04-01 @ 23:27:18
Postat av: Ida

Hej!

Jag ska troligtvis åka med YFU 11/12. Ansökte till dom i höstas också för att åka 10/11, men drog tillbaka.. Men kan man göra delstatsval med dom? Har för mig att man inte kan..

2010-04-04 @ 21:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0