Flyget bokat!

Nu har jag äntligen bokat flyget! Det blir att resa fredag den 13 augusti! Såhär kommer mina flygtider att vara:

09.40 Stockholm ---> 11.55 New Jersey
14.55 New Jersey ---> 16.53 Denver
18.06 Denver ---> 19.05 Aspen

I Aspen kommer min värdfamilj att hämta upp min och vi kommer förmodligen bila till Carbondale, det är bara 5 mil. Resan kanske ser ut att inte ta lång tid alls, men på grund av tidsskillnaden kommer hela resan (med mellanlandningar och allt) i själva verket att ta dryga 17 timmar!

Det går inga morgonflyg på just den dagen här från Umeå, så jag och min familj ska bila ner till Stockholm och sedan säga hej då där på flygplatsen. Det känns skönt, då kan jag säga hej då till dem innan jag lämnar Sverige på riktigt.

Det känns att det börjar närma sig nu, nu börjar jag känna att det ska hända på riktigt. Jag börjar bli lite stressad över all packning! Hur ska jag rymma alla mina ägodelar som jag behöver under ett år i EN resväska? Jag får förmodligen bara ta med en resväska, där måste jag rymma saker som stora vinterkläder och andra saker som tar plats. Jag funderar på att ta med mig snowboarden eftersom det kommer bli en del skidåkning, men den får jag förmodligen skicka efter sen isåfall!

Jag måste nog provpacka någon vecka innan så jag ser ungefär vad jag kan ta med, det är nog inte så smart och stå där kvällen innan och inse att du inte får plats med ens hälfen av vad du hade tänkt ta med från början...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0