Answers

Kan du inte berätta om din värdfamilj och dina närmsta vänner?
Visst :). Min värdfamilj består av tre personer. Min värdmamma Wendy, min värdpappa, Carl och min värdsyster Hannah. Min värdmamma är mellanstadielärare på min värdsysters skola. Hannah går i sjätte klass och är 12 år. Min värdpappa jobbar med att sko hästar. Alla tre är väldigt snälla och jag känner mig som en i familjen. Det kan aldrig ersätta min egen familj, men de är en bra familj.

Mina närmaste vänner här just nu skulle jag nog säga är Alex, Willy, Julia och Lisa. Alex är en jätteshysst kille som är rolig, snäll och trevlig mot allt och alla. Jag är glad att jag träffat honom :). Willy är en kille som är genomsnäll på alla sätt och vis. Han verkligen bryr sig om en och vill alltid att man ska må bra. Julia är en tjej som jag verkligen gillar. Hon är supersnäll och lite halvgalen haha. Lisa är en tysk utbytesstudent som jag kommer bra överräns med, det är skönt att ha någon som är i samma situation. Det vad de närmaste av mina kompisar. Min skola är så liten (350 elever) att alla känner alla och alla pratar med alla. Det är superskönt för jag har allid någon att gå till på rasterna och det finns alltid någon att sätta sig bredvid och bara börja prata.

Jag ska ska åka till USA 12-13! (ska snart få papper om ngt, typ att tacka ja och så.:D) Men jag är inte säker om jag ska önska delstat elr inte, för det finns ju en risk att man kanske inte får den delstaten man vill (jag vill nog ha florida)och blir besviken elr om det finns en perfekt familj på ngt random ställe i usa, fast inte i den delstaten som jag önskar.. där kanske det bara finns en som passar mig ganska bra. sånt funderar jag på och vet inte hur jag ska göra, hur gjorde du ? :)
Ska jag vara ärlig så tycker jag såhär i efterhand att delstat inte spelar så stor roll, iallafall inte för mig. Visst, om du absolut vill hamna i Florida kanske borde du kanske välja delstatsval, men personligen tycker jag det är bättre att inte göra det eftersom din organisation har ett större utval av familjer att välja mellan. För det är det allt kommer ner till, att få en bra familj, hitta nya vänner och trivas i din skola. Har du det så tycker jag var du bor inte spelar så stor roll. Jag valde inte delstat, utan hade hela USA öppet. Jag tror inte YFU erbjuder delstatsval faktiskt.

Jag vill åka till USA men är blyg, rädd att inte få kompisar, blir man mera öppen och social i USA?
Man blir definitivt mer öppen i USA! Visst, det kan vara jobbigt ibland att man hela tiden måste anstränga sig att vara social och hitta nya vänner, men det är så värt det! Du ska inte vara rädd för att inte få kompisar, folk är mycket mer öppna här och kommer att var nyfiken på dig som är från ett annat land :). Jag känner att jag har blivit mycket mer öppen och social, men jag tror man märker den största skillnaden när man kommer hem igen, mens om jag sa så är det värt att åka till USA även fast man är blyg för du kommer bli tvingad att prata med folk och bli mer öppen och social.

Fråga gärna mer frågor :)

Kommentarer
Postat av: emmma

Hej!



Jag har 5 frågor :)

1. Blir du lätt röd i ansiktet?

2. Var det läskigt första dagen i skolan?

har du en egen dator i USA?

3. Är folk tjocka där borta? hihihi

4. Vilket datum åkte du iväg från Sverige?

5. Vem är den svenska tjejen som jag såg i två videos? Är hon också utbytis?



Kram

2010-12-08 @ 03:02:28
URL: http://happybirhtdayyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0