Skidsäsong

Skidsäsongen har börjat för längesen här! Backarna öppnade redan vid thanksgiving! Med Aspen 45 minuter bort med 4 enorma skidresorter med 10 minuters bussresa mellan dem kan man säga att det är himmelriket för en snowboardåkare som jag. Har än så längde bara besökt två av bergen, Buttermilk och Snowmass, men båda två har varit helt otroligt bra! Sjukt många nedfarter, fina backar, roliga parker och superlyxiga liftar! Jag har ett skidpass som gäller för alla 4 resorter (Aspen, Snowmass, Buttermilk och Highlands). Det kostade mig 280 dollar, men det är värt det för jag kommer åka mycket snowboard i vinter och ett endagspass går på ca. 700kr per person! Så jag tjänar på det i längden.

Att åka skidor eller snowboard är vad de flesta gör här under vintern så har många kompisar att åka med. Just nu väntar vi på mer snö (det finns knappt någon snö här vilket är extremt ovanligt!) och sedan blir det att åka mer! Har varit iväg tre gånger hittils och hoppas på mycket mer!


Tre kompisar åker lift i Snowmass

Utsikten från sittliften

Jag och Alec chillar i backen

Snowmass



Kommentarer
Postat av: Familjen Fryxå

Vad härlig snowboardåkning du kommer att få i vinter!

Naturen är fantastiskt vacker, vilken utsikt, vilka berg.

2010-12-23 @ 23:44:24
Postat av: Mamma och Pappa

Det verkar vara fantastiska backar! Vi kan väl åka där när vi kommer?

2010-12-24 @ 10:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0