School

Skolan rullar på och jag har inga problem alls med att förstå engelskan. Jag har till och med börjat tänka på engelska! Det är skönt att jag kan så pass bra engelska att jag inte behöver anstränga mig så mycket på lektionerna för att förstå vad de säger, om det är inte är något svårt ämne men svåra ord som engelska eller matte.

När någon frågar om jag läser något mer språk och jag säger spanska 4 (den svåraste spanskan på min high school) säger de först; "Oh... OH! Have you read spanish before?!" När jag säger att jag pluggat spanska i fyra år i Sverige blir alla jätteförvånade och imponerade! De blir ännu mer förvånade när jag sa att jag kan prata svenska, engelska, hyfsad spanska och lite tyska. Senast idag fick jag höra; "She talks four languages dude!"

Och yes, de flesta amerikanare pratar bara engelska och kanske spanska. Eftersom 60% av eleverna på min skola är från Mexico hör jag spanska omkring mig varje dag. Förstår det mesta av vad de säger och det är lite kul eftersom de inte tror att jag ska förstå. Säger inget dock, är kul att lyssna vad de pratar om även om jag bara förstår delar av vad de säger ;)

Har fått lite läxor och så men inga stora. Det är nästan en läxa från varje klass till nästa. Jag hade speech idag tillexempel. Förra lektionen fick vi i läxa att på nästa lektion berätta ett skämt för klassen. Det är den typen av läxor jag har nu. Det kommer säkert bli svårare men det får jag stå ut med.

Spanskan går lättare nu, men matten är lite krånglig. Men det är bara att plugga!

Det är väldigt varmt här och I love it! Nästan 30 grader och sol idag!

Imorgon åker jag till Denver! Vi ska på "state fair" vilket är en enorm marknad som folk från hela staten kommer på. Det kommer bli grymt kul!

Lovar att ladda upp lite bilder efter helgen i Denver!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att det går så bra! Underbara bilder :) Är avis när det gäller spanskan, de gånger jag varit i USA har jag verkligen ångrat att jag inte lyssnade bättre på spanskalektionerna när jag gick i skolan. Ska försöka ta igen det nu ist. Spanskan är verkligen det andra språket i USA!

2010-08-27 @ 12:30:03
URL: http://sandraholen.blogg.se/
Postat av: Familjen Erixon

Där ser man, bra att förstå flera språk! Sol och värme hos er - grått och kallt hos oss, ca 10 grader. Det blir säkert kul i Denver!

2010-08-27 @ 18:56:00
Postat av: alice

Jag har ett ord till dig My nu: UNDERBART!!

2010-08-27 @ 19:28:41
URL: http://engladflicka.blogg.se/
Postat av: Elin

Låter superbra :) Skönt att du har det så varmt, här är det 7 grader idag!

2010-08-28 @ 16:07:56
URL: http://elinoz.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Härligt att det går bra! :)

2010-08-31 @ 02:24:21
URL: http://stephaniecarlsson.blogg.se/
Postat av: Moster Linda

Grymt kul att hoera att du har det toppen och intressant laesning. Vi kom just ocksa hem fran USA, fran Disney. Jag lyckades lagga pa mig nastan 2 kilo pa 9 dagar, efter alla hamburgare o pommes frites sa du inte rullar hem. ha ha. Philip haelsar sa mycket ocksa.

2010-08-31 @ 05:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0