Packa, packa, packa!

Har precis lagt ner kläderna jag ska ha i väskorna. Jag kan säga att jag trodde de tog mer plats än jag trodde... Till mitt försvar kan jag säga att hela den högra väskan bara är packad med täckbyxor, snowboardjacka, ridhjälm, snowboardhjälm, ridskor, vinterjacka, vårjacka, kartong med linser och enstaka klädesplagg.

Okej, jag erkänner. Jag har ändå packat för mycket. Hela högra delen av den vänstra väskan består av kläder. YFU's rekomendationer blev en tredjedel av vad jag har med mig! Skulle jag klara mig med endast 4 par jeans, kjolar och byxor sammanlagt?! Det blev 4 par jeans och 3 kjolar istället... Och ett par mjukisbyxor...

Okej, jag inser att jag måste ta ut lite. Jag har inte ens packat skorna, necissär eller alla laddare! Jag antar att det blir att packa om en hel del innan jag får plats med allt...

Detta är de två väskor jag ska ha med mig. Som handbagage har jag en enkel axelväska med bara det nödvändigaste. Tröjan som hänger på galgen i bakgrunden är den jag måste ha på mig när jag reser enligt YFU. Funderade först på att skita i den eftersom jag inte gillar tröjor som sitter åt i halsen (det var inte världens snyggaste färg heller). Nu blev det så att jag ska ha den iallafall. Andra utbytesstudenter vet ju på så sätt att jag också är utbytesstudent!



Tog även sista sprutan Hepatit B idag! Ett råd till alla utbytesstudenter är att börja ta sprutorna (man måste ta 3) så fort som möjligt! De tar väldigt lång tid att ta eftersom det är ganska långt mellanrum man måste ha mellan varje. Jag hann precis ta min tredje innan jag åker!

Man kan även påbörja vaccinationen innan man åker och ta sista sprutorna i landet man ska till, men har hört att det ska vara mycket dyrare, iallafall i USA. Hepatit B tror jag är ett krav för de flesta stater i USA.

Kommentarer
Postat av: felicia

Nej vad roligt att du också ska åka snowboard!! Jag ska vara med i mitt skollag :) Du har ju perfekt som bor i Colorado!

2010-08-11 @ 10:08:56
URL: http://feliciabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0