Intense

Wow. Det har det verkligen varit intense de senaste dagarna!

Igår var jag till skolan och skulle välja kurser. En tjej som min värdfamilj kände följde med mig och visade mig runt i skolan. Hon är sophomore, alltså 15 år. Men hon var hur trevlig som helst och åldersskillnaden på två år kändes inte alls. Rektorn var inte där så jag kunde inte välja kurser utan var tvungen att gå tillbaka imorgon. Skolan är hur fin som helst och lagom storlek. Den är tydligen bara tre år gammal! Jag ska försöka smyg ta lite bilder om jág får tillfälle. Jag träffade några av lärarna och tjejen som visade mig runt presenterade mig. Alla lärare verkade jättesnälla och jag tror allt kommer gå bra.

Jag har förresten gett upp med att få amerikanarna att uttala mitt namn. Varje gång jag säger mitt namn får de en rynka i pannan och lutar sig fram och säger "say that again?". Numera säger jag att det svenska uttalet är "My" men att de kan kalla mig "Mi" för det kan det säga. Jag skiter i att det låter som "me" (jag på engelska), de kan iallafall uttala det. Det värsta jag vet är när jag ska uttala ett namn som jag inte vet hur det uttalas, då skiter jag nästan helldre att prata med personen. Därför har jag "bytt" namn lite, hehe.

Jag umgicks iallafall med den här tjejen hela dagen. Hon är trevlig och jag gillar henne. Hon gillar också att shoppa, gå på bio osv... Saker som jag gillar helt enkelt. På kvällen gick vi på bio och såg Inception. Billligt som bara den, på just tisdagar kostar den bara sex dollar, ungefär 42 kr! Jag har hört att den är svår att förstå och tänkte hjälp, jag är kass på att förstå komplicerade filmer i vanliga fall - ännu mindre helt på engelska! Men den här filmen var riktigt bra! Lagom komplicerad och trots att jag inte hade några subtitels förstog jag allt. Måste bara säga en sak, bioskärmarna här är HUGE! Då menar jag verkligen ENORMA! Det är skönt om man får en bra plats (de har inte numrerade stolar här utan man tar bara första bästa), lite sämre om man får en dålig. Gick på en film som jag inte kom ihåg namnet på kvällen före och vi kom sent så fick platserna längst fram. Behöver jag säga att jag hade ont i nacken hela filmen?

Kom hem vid 10 och var helt slut då så gick och la mig nästan direkt.

Idag gick vi upp tidigt så att jag kunde få skjuts till min High School. Väl där träffade jag en dansk utbytesstudent som jag pratat lite med innan på internet. Han var supertrevlig! Jag fick välja klasserna. Jag är en junior och var tvungen att ta English III som alla andra juniors måste. jag var även tvungen att ta American History, men hon var så snäll så jag slapp ha det en termin, nu har jag Psykologi andra terminen. Sedan valde jag Basic Photography för att sedan andra terminen läsa Andvanced Photography. Jag valde speech,  journalism och gitarr. Sedan spanska och tyvärr så måste jag läsa Algebra II... Får se hur det går.

Jag ska även spela volleyboll! Jag var och tittade på träningen idag och det verkade helt okej. Jag vill göra en sport för att träffa nya kompisar i skolan. Jag har hört att det är lättast den vägen. Nu är volleyboll laget delat i tre delar och jag kommer förmodligen hamna i nybörjarlaget hehe. Så de har tydligen träning två gånger per dag tills fredag. Varje träning är dessutom två timmar. Sen skulle jag gissa att det är efter skolan sen två timmar men jag får se om det är roligt och om jag vill fortsätta. Måste upp riktigt tidigt imorgon så ska börja lägga mig...

Tänkte visa er lite mer av Aspen. Här är en random bild som jag tog. Jag måste ta mer bilder, JAG VET. Jag ska försöka - jag lovar.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Hur är klimatet där varmt/kallt under sommar / vinter?

2010-08-19 @ 11:05:27
Postat av: My

Jag tycker att den matten ar jattelatt :D men jag ar I mitten av matte D kurtsen hemma I Sverige. Sa jag vet inte hru svar den ar for dig. Men jag tycker absolut inte den ar svar :)

2010-08-19 @ 13:55:13
URL: http://myusa.webblogg.se/
Postat av: My

Jag tycker att den matten ar jattelatt :D men jag ar I mitten av matte D kurtsen hemma I Sverige. Sa jag vet inte hru svar den ar for dig. Men jag tycker absolut inte den ar svar :)

2010-08-19 @ 13:57:59
URL: http://myusa.webblogg.se/
Postat av: My

Jag tycker att den matten ar jattelatt :D men jag ar I mitten av matte D kurtsen hemma I Sverige. Sa jag vet inte hru svar den ar for dig. Men jag tycker absolut inte den ar svar :)

2010-08-19 @ 13:58:01
URL: http://myusa.webblogg.se/
Postat av: linda

jaa, kom ihåg att ta kort! även fast det känns svårt! gör det iaf! du kommer sakna det annars :) du är bäst! låter bra med en dansk du träffat också! ;) (A) Kram på dig vännen!

2010-08-19 @ 16:58:01
URL: http://enlindatouch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0