I love High School

Lite tidigt att säga nu kanske, men just nu älskar jag High School!

Jag träffar så många olika människor att det är omöjligt att komma ihåg allas namn. Jag försöker mitt bästa, men ibland står det bara helt still. Lyckas komma ihåg de flesta dock!

Blev som sagt utbjuden på lunch idag av en kille tillsammans med en tjej från Tyskland (utbytesstudent) och hans kompis och syster. Alla som har körkort kör vanligtvis någon annan stans på lunchen, så det gjorde vi också. Jag måste säga att det kändes konstigt att sätta sig i en bil där en från skolan körde, men det var askul!

Vi åkte och köpte burgare och var sedan tvungen att rusa tillbaka till skolan eftersom lunchen bara är 40 minuter. Jag hann inte ens äta klart min hamburgare! Jag kom ungefär 30 sekunder sent till min History klass och läraren sa att det var okej för den här gången, men att jag var tvungen att ha ett "hall-pass" nästa gång... Pfff, 30 sekunder, come on?!

Annars gick lektionerna bra, har inte fått några riktiga läxor än förutom i spanskan då jag inte han klart. Spanskan är väldigt svår, men jag har bestämt mig för att försöka iallafall. Jag vet att jag kan det mesta bara jag får repetera lite och träna lite. Om det ni blir FÖR svårt så måste jag väl byta, men jag vill ju lära mig flytande spanska! Helst att jag ska kunna det nu direkt, men, men...

Imorgon blir en ny dag, ser faktiskt framemot den! Det är så roligt att träffa människor där ingen vet vem man är! Underbart!

Kommentarer
Postat av: Familjen Fryxå

Kul att läsa din blogg. Det är klart att du kommer att klara spanskan...

2010-08-25 @ 22:31:51
Postat av: Cecilia

Roligt att det går bra! Får se om du tycker samma sak efter 3 veckor. Idag var jag DÖLESS när jag gick hem. har läxor i ALLT. men förutom läxorna känns det ganska bra nu :) <3

2010-08-26 @ 01:11:56
URL: http://livingusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0