As if I didn't have other stuff on my mind

Första dagen i skolan. Klarade att gå upp förvånansvärt lätt för att vara mig, trodde det skulle vara svårare. Svingade upp den ton tunga väskan på axeln och med datorn under armen började jag dra mig mot skolan. Efter lovet hade jag nästan glömt hur skoldatorn kan vara en riktigt pain in the ass. Inte nog med att den väger grymt mycket, man måste släpa runt med den överallt! När jag kämpat mig till skolan trodde jag lärarna skulle ha lite respekt och ha en lugn första dag, men inte då! Istället slängde det på oss mer arbete än vanligt och planerade mer prov och läxor än förra året. Som om jag inte har annat att tänka på.

Som ni märker är jag på lite dåligt humör, men när vi ändå pratar om skolan kan jag ta upp lite glada minnen istället! Jag kom ihåg när klassen var på klassresa typ andra dagen vi gick i skolan. Vi hade haft upprop dagen innan och sedan dagen efter det satte de oss på en buss som gick mitt in i skogen utanför Vännes i Pengsjö. När jag tänker tillbaka var det väldigt bra att de hade det här lilla lägret så tidigt för då hade man möjlighet att lära känna de i andra klassen också, det hade inte hunnit bli "vi mot dem" än. I Pengsjö fick vi göra mycket roligt. Vi fick bland annat laga mat i grupper, leka en liten turnering (som bland annat innehöll en vält kanot och springa i en rockring med 5 andra) och bara vara. Det låter kanske inget vidare men det var hur roligt som helst och man hade möjlighet att lära känna alla. Vi fick en liten stuga med en massa rum i och i varje rum fanns det 4 sängar. Man fick dela upp rummer hur man ville och vi övernattade en natt. Lärarna sov i en annan byggnad. En sak jag kom ihåg väl var att lärarna sa att det skulle vara släckt och tyst vid 11 på kvällen men det brydde sig ingen om. Vi satt och pratade och spelade musik i korridoren till klockan 4 på natten...
Det var roligt i Pengsjö och det var ett fint första minne med klassen!

Hur roligt det än är att åka snowboard kan jag inte låta bli att tänka på sommaren och längta dit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0