Besökstiden börjar

Idag har jag varit och besökt Östra Gymnasiet och Thoren Buisness school. Jag har länge varit intresserad av att gå på Östra. Jag vill gå ett Samhällsprogram men jag har inte bestämmt vilken skola det blir än. Det har vägt mellan UIG eller Östra. På Östra var det jättefint och det verkar vara en superbra skola. Det är synd att alla tror att det bara går en massa invandrare och att det bara är en massa bråk där. Jag hade själv samma tankar om skolan först men de försvann snabbt. Det verkar vara en toppenskola, men enormt stor och svårt att hitta. Hus F, Hus H.... Jag ska försöka få göra en praso någon gång under nästa vecka så att jag får känna på hur det är att gå på skolan en vanlig dag, känna stämmningen och inte bara på öppet hus där alla lyfter fram de positiva sakerna. Just nu lutar det åt Östra och det känns skönt att nästan ha bestämt sig. Fast vem vet, nästa vecka kanske det lutar mer åt UIG ;)

Efter att jag och Cecilia hade varit på Östra gick vi på öppet hus på Thoren Buisness School. Jag hade ingen aning om vad det var för skola och vilka linjer de hade. Besöket därblev kortvarit när vi märkte att det inte alls var något för oss. Mycket praktik och mycket företagande.... Nej, inget som jag vill gå.

Innan jag tog 7:an hem gick jag en sista runda på stan för att se om jag kunde hitta några stövlar. Men nejdå. Jag har nu granskat varända millimeter av stans skoaffärer (vilker inte är många, jag bor i en ganska liten stad). Jag hittade ett par supersnygga skor på Skopunkten men såklart fanns det inte kvar i min storlek... Shit happens.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Adiizz

2009-01-24 @ 22:18:42
Postat av: Adiizz

Hoppas du hittar ett par skor en annan gång =)

2009-01-24 @ 22:19:24
URL: http://adiizz.blogg.se/
Postat av: Filippa

östra är ju större än uig o jag tror det är bra : )

synd på skorna vi ses : )

2009-01-25 @ 15:36:38
URL: http://minvilljagminnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0