30 dagar

Om flygresan blir bokad på planerat datum, den 13 augusti, så är det bara 30 dagar kvar tills jag åker!

Jag kan inte fatta att tiden gått så fort! Jag bestämde mig, till skillnad från de flesta andra tror jag, väldigt sent för att bli utbytesstudent. Eftersom jag har en kompis som ska åka till USA som utbytesstudent har jag väl alltid vetat att möjligheten fanns och halv velat åka, men jag började inte funderade seriöst på det förän hennes år började närma sig, alltså i slutet av 2009.

Det var först då jag började fundera på riktigt att vilja åka och vägde lite fördelar och nackdelar. Till en början var jag väldigt tveksam till att göra ett utbytessår, man var ju tvungen att gå om ett år och inte ta studenten med sin klass, lämna alla här hemma osv. När jag väl bestämde mig för att fördelarna vägde över nackdelarna anmälde mig till YFU (läs om varför just YFU här) som utbytesstudent. Det här var nu redan i slutet av januari.

Sex månader senare fick jag en toppenplacering, vilket jag är så nöjd över! Det är lite kul eftersom jag skulle sett min placering som den värsta tänkbara innan jag nu fått den. Jag ville bo i mitten av en ganska stor stad, nu har jag hamnat i en liten by på dryga 6000 invånare där jag bor en bit utanför dessutom. Men nu när jag fått värdfamiljen och känns det hur bra som helst! Jag kunde inte fått en bättre placering, jag älskar min värdfamilj redan innan jag träffat dem och jag tror jag kan få det hur mysigt som helst i en liten by och i en liten skola. I en liten by och skola syns man mer och får mer uppmärksamhet än i en stor stad och stor skola vilket jag tror kan vara både positivt och negativt. Jag tror det kommer bli mest positivt eftersom då vet de flesta att jag är utbytesstudent och kanske bjuder med mig på aktiviteter osv. Men jag ska inte ha för höga förväntningar, vi får vänta och se! Om 30 dagar är jag där, i Carbondale, Colorado!!!

Jag tänkte slänga in en kort förklaring om mitt bloggnamn också eftersom jag inte heter det vanilga "ditt namn i usa.blogg.se" Det är så att jag har en vanilg blogg som heter www.myknut.blogg.se, och då när jag skulle göra en ny USA-blogg orkade jag inte göra en helt ny blogg, utan behöll namnet och la till ett /usa istället.

Varför det blev just myknut från början har jag ingen aning om, jag hade brist på bra bloggnamn och det fick bara bli något. Det jag kan säga är att knut delen inte har någonting what so ever att göra med namnet Knut, jag tror det var en kompis som kom men förslaget myknut eftersom Lilla My i Mumindalen har en liten knut på huvudet, men jag kom inte ihåg säkert, haha. Ja... så nu vet ni det.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej vill du länka? :)

2010-07-14 @ 22:24:56
URL: http://amandatamme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0