Wonderful Wednesday

Idag har varit en härlig dag! Kom till skolan vid åtta för att komma ihåg att alla freshmen, sohomores och juniors tar CSAP's och ACT's (typ nationella proven) vilket jag inte behöver ta, så jag hade fri period till lunch, 12.40! Satt kvar lite på skolan för att få lite läxor gjorda, vilket inte hände, höll på lite med ipoden som stular istället, men det var skönt att få den fixad.

Efter ett tag hämtade Kaden upp mig från skolan och vi åkte till hans hus och gjorde lunch (raviolis, yuuum, färdiggjorda såklart, varken han eller jag vet hur man gör raviolis från scratch ;)). Åkte tillbaka till skolan då vi hade normala lektioner, bara kortare eftersom vi missat hela förmiddagen. Lektionerna var sköna 39 minuter långa istället för dryga 1 timme och 20 minuter.

Helt plötsligt, mellan tredje och fjärde perioden, börjar något enormt högt och öronbedövande ljud höras från högtalarna. Det tar några sekunder för mig innan det går upp för mig att det är brandlarmet. Det var en brandövning! Alla gick ut ur skolan och samlades utanför, men det var inte allvarligare än en brandövning i Sverige. Ändå roligt att uppleva det på "amerikanskt vis".

Efter skolan hade jag track/friidrott som vanligt. Det gick inte superbra eftersom jag varit sjuk och fortfarande hade extremt ont i halsen och såklart hade vi springning på schemat. 3x100m, 3x150m och 3x200m i maxfart..Inte roligt. Gjorde mitt bästa och jag får hålla tummarna för vår första tävling i Delta på lördag! Wish me luck!


Yet another wonderful night in Colorado

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0