Sjuk

Har åkt på världens förskylning och hosta så var hemma från skolan igår. Var ganska skönt att missa skolan, men hade helst inte velat missat en Gold Day, eftersom det är min favoritdag. Mitt schema ser ut så att jag har Gold Days varje onsdag och fredag, sen har jag Blue Days varje tisdag och torsdag. På måndagar är det varannan. Jag kan berätta lite om lektionerna på mina Gold Days.

8.00-9.20
Matte (Algebra II)

Detta är en av de få svåra lektioner jag har. Algebra II är en kurs då vi gör helt nya saker som jag inte gått igenom förut (hade precis avslutat Matte A innan jag åkte) vilket är svårt eftersom allt är på englelska! Det hjälper inte att läraren spurtar igenom alla kapitel och bryr sig inte om att ingen fattar, utan tror att alla fattar bara för att hon gjort ett eller två exempel på tavlan. Vi får läxa från varje lektion till nästa lektion vilket är alldeles för många uppgifter för att hinna med att göra. Svårare blir det dessutom om du inte förstog vad man gjorde på lektionen för då blir läxan ännu svårare. Det går bra dock, har många kompisar som kan hjälpa mig. Jag är nog den enda junior i den klassen, det är en sophomore class, vilket betyder 14-15 åringar! I min ålder (de i min ålder är ofta seniors, men som utbytesstudent placerade de mig som junior) ska man läsa Calculus, vilket är två steg högre. Har kollat i deras bok och jag skämtar inte när jag säger att jag fattar noll. Det är säkert Matte E i Sverige, minst... Matten går bra iallafall, fattar det mesta och satsar på att komma igenom kursen bara.

9.30-10.00
SSR

Denna klass (har ingen aning om vad SSR står för) är som tystläsning. Det är meningen att man ska läsa en bok i 30 min, men i min "reach class" som det heter, är det inte så noga. Läraren sätter sig ner och läser och sen får man göra vad man vill, bara man är tyst hehe. Brukar sitta vid datorn eller göra lite läxor.

10.00-10.35
Reach

Under Reach gör alla i princip sina läxor. Vill du gå till någon lärare och få hjälp får du det. Väldigt chill klass, man kan gå ut och in som man vill utan att läraren märker. Min reach lärare, Mr. Black, är en väldigt härlig person. Han skämtar alltid och är väldigt intresserad av Sverige. Han frågar alltid om jag hört saker som hänt i Sverige och mitt svar är ofta nej eftersom jag har noll koll på nyheterna i Sverige. Om något nytt händer (bombningen i Stockholm tex.) är det från honom jag hör det först.

10.40-12.00
Photography

I photography gör man som det låter, tar kort. Vi får en uppgift att ta kort på julgrejer till exempel och sen har vi den uppgiften i en vecka. De flesta uppgifterna kan man inte göra i klassen, om man ska ta en speciell bild på jultomtar till exempel, så då får man göra det hemma. Under den här klassen sitter jag mest och pratar med kompisar och sitter vid datorn.

12.00-12-40
LUNCH

Den berömda lunchen. Vi har något som heter "open campus" vilket betyder att du får åka var du vill under lunchen. Alla med bil åker oftast till något matställe i byn jag bor och de som inte har bil sitter kvar på skolan och äter mat från cafeterian eller tar med eget. Personligen äter jag aldrig mat från cafeterian, den är inte att skryta med om man säger så. Äter mycket ute vilket betyder pizza, macka eller burritos. På 40 minuter hinner man inte mycket, så det är bara att slänga sig i en bil, spurta till dit man ska, beställa, äta i 10 min och sen köra tillbaka. Önskar vi hade längre lunch. Lunchen ingår INTE från min organisation.

12.40-14.00
Journalism
Älskar min Journalism klass. Vi skriver en artikel till skolans newspaper, The Rampage, en gång i måndaden, men that's it. Det tar inte en månad att skriva en artikel, så resten av tiden leker vi lekar, ser på film eller bara pratar.

14.10-15.30
Gitarr
En till av mina favoritklasser. Här får man spela gitarr lite var man vill. Jag sitter ofta med kompisar i korridoren och pratar (spelar lite ibland). Läraren kollar aldrig om man spelar eller inte, det är ens eget ansvar att utvecklas. Vi uppträder för hela klassen ibland, men har bara gjort det två gånger hitills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0