Friidrott

Nu har för säsongen till Friidrott (Track) här som skolsport börjat. Jag betsämde mig för att jag ska göra åtminstonde en sport när jag ändå är i USA där de har sporter i skolan så bestämde mig för att göra friidrott. Nu på våren har min skola bara friidrott, tjejfotboll och tennis (tjejer). Funderade på tennis ett tag men bestämde mig för att försöka mig på friidrott eftersom jag har gjort det i Sverige i ganska många år innan, även om det var ett tag sen jag slutade.

Hade min första träning i torsdag vilket inte var så farligt, vi kör bara ungefär en timme två gånger i veckan nu i början, men idag, OMG! Det var så fruktansvärt jobbigt! Vi sprang i trappor upp och ner, upp och ner och det är först nu jag verkligen inser vilket dålig kondition jag har haha! Jag hoppas det blir lättare med tiden, men jag ska överleva track nu har jag bestämt! Mina ben gör ont och värker som jag vet inte vad och kan knappt gå i trappor nu, men det är det värt! Roligt är det iallafall!


Kommentarer
Postat av: My

Jag gör track här också :P Ska försöka mig på antligen sprint eller häcklöpning. Vi får se vad dte blir :P Har aldrig gjort något av dem... Haha Mycket träning varje dag efter skolan men sm tur är det så är det också väldigt roligt :)



Hoppas det går bra för dig! Kram

2011-02-27 @ 06:58:25
URL: http://myusa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0