Finals

Förlåt för att jag varit lite seg på att uppdatera, men jag har inte haft tid. Eftersom terminen är slut om en vecka proppar lärarna in läxa efter läxa och prov efter prov. Bara på onsdag har jag FAD (Fundementional American Democracy, typ hur the amnerican government fungerar) prov, journalism prov pch photography prov. På allt vi gjort den här terminen. Och så ska jag uppträda med en låt på gitarren. Så helt enkelt prov i alla klasser jag har den dagen. Hjälp!

Jag tänkte lite på det, när jag kommer hem i Sverige kommer jag säkert på samhällskunskapen råka säga någon gång: "Men engligt the 8th Amendment, där det står att du har rätt till att vara beväpnad, så är detta brott lagligt" eller nått haha. Jag har kommit igång och börjar riktigt förstå hur den amerikanska government fungerar, vilket är jättekul för jag fått mer förståelse för hur de tänker när de gör vissa saker.

Hittils har helgen varit underbar. I fredags var jag med kompisar och en av oss fick en impuls av att köpa husdjur så vi åkte till Petco och köpte möss (inte jag, orora er inte mamma och pappa) utan en av mina kompisar. Senare på kvällen såg jag Black Swan på bio. Det var den sjukaste film jag nånsin sett (in a good way). Den var läskig men spännande på samma gång. Jag rekommendrar den verkligen! Jag lovar, det är inte som någon annan film du sett.

Idag, lördag, har jag varit och åkt snowboard (igen). Åker snowboard typ varje helg här vilket är sjukt kul eftersom jag gillar att åka snowboard. Det är ofta man möter människor i backen som man känner och börjar åka med dem. Idag åkte jag först med ett par tjejkompisar och sedan bytte jag grupp och hängde med ett gäng killar vilket också var sjukt kul. Snowmass, där vi åkte idag, är mitt favoritställe, backarna är så sjukt härliga så att det inte är sant.

Black Swan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0