Getting ready!

På lördag är det prom! Är super excited! Det är bara juniors och seniors som får gå, under classmen måste bli tillfrågade för att få delta så det känns lite speciellt att man har tillstånd att gå (är junior). Som vanligt vid prom undrar alla i hela skolan den typiska "vem-ska-jag-gå-med" frågan. De flesta har en dejt, men de finns de som går som kompisgäng med. Som tur är slapp jag hela den oron, det var som redan förutsagt att jag och min pojkvän skulle gå tillsamman. Tyvärr frågade han inte mig på något speciellt sätt, det var som bara självklart att vi skulle gå tillsammans. Hade kanske önskat något gulligt, men det är vad det är, är nöjd ändå.

Alla mina kopmisar och i princip hela skolan har satt ut oss som ret-objekt eftersom mitt namn är hur komiskt som helst i detta sammanhang. Kom ihåg att alla uttalar mitt namn här, My, som Mi eller Me, vilket betyder jag på engelska. Folk kommer hela tiden fram till Kaden (min pojkvän) och säger:

"So, Kaden, I heard you are taking My to prom?" Att han ska ta mig till prom, men de retas såklart och frågar om DE ska gå med honom till prom eftersom mitt namn har två betydelser.

Folk kommer också fram till mig och skämtar:

"So My, I heard Kaden is taking me to prom".
Än en gång, mitt namn har två betydelser... Jag skrattar bara bort det för det är så roligt, vad tråkigt det ska vara att komma hem och ha ett "normalt" namn. Fast det ska bli skönt att inte behöva förklara att jag faktiskt heter My, nej inte My som i my car utan som i ME som är jag. Jaha, hur stavas det då säger de, det stavas My säger jag då och då säger de My (som i my car)? Yes, fast det uttalas Me. Shit vad coolt namn brukar de flesta säga. För vissa nya personer jag träffar tror de inte först på att jag faktiskt heter My utan det tar några minuter innan de faktiskt inser att det är mitt namn. Men det är kul, folk kommer alltid ihåg vad jag heter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0