College

Det är mycket om college just nu. En sak som jag lärt mig är att man inte ska fråga om någon ska gå på college, utan var. Om man frågar om de ska gå på college, svarar nästan alla; What, why wouldn't I? Don't i look like someone who would go to college or what? 

Det är ett känsligt ämne antagligen. I Sverige är det vanligt att man inte fortsätter till universitetet direkt, utan många tar ett år ledigt eller reser någon annan stans för att plugga. Här har alla sin framtid planerad. De flesta vet vilket college de ska gå på och vad de vill jobba med. Jag skulle säga att 70% av alla som går i gymnasiet i Sverige inte vet vad de vill bli, eller vad de vill jobba med.

Det måste vara ganska tufft att bestämma vad man vill bli när man är 18. Och det är viktigt vad man väljer eftersom college är svindyrt. Vem vet, jag kanske kommer tillbaka och går på college här ;)  


Kommentarer
Postat av: Britt

Haller med dig totalt! Jag skulle vilja ga pa college! Jag aker med YFU :) du da? Kram!

2010-09-20 @ 20:52:18
URL: http://brittiusa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vi åkte nästan förbi där du bor! Mia värdföräldrar nämnde det, och då sa jag att jag visste en som bor där! Det är väldigt vackert runt där du bor måste jag säga :D

2010-09-21 @ 05:11:31
URL: http://sofiiahedstroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0