Mer spirit week

På torsdagen av spirit week var det beach day då alla klädde ut i i beach tema! Det var kul för det var bara att dra på sig shorts och flip-flops. Senare efter skolan var det homecoming fotbolls (soccer) match! Det var mot vår skolas största rivaler - skolan Basalt. Det är helt sjukt hur tävlingsinriktade de är här. Vissa säger bokstavligen "Kill Basalt!".

Fotbollsmatchen var rolig och alla skrek och hejade. Tyvärr förlorade vi 3-2, men det var roligt ändå.


Lite suddig bild, men laget samlade

Efter fotbollsmatchen var det Car Smash och Bonfire. Car smashen var hur kul som helst och totalt annorlunda från vad jag någonsin varit med om. Vi hade fixat en gammal bil och målat den med ord som "Basalt" och andra förolämpande ord, som "Longhorn BBQ". Longhorn är Basalts maskot liksom vår skolas är en Ram. Jag hade tänkt slå nått slag, men fegade ur i sista sekund. Hela skolan stog runt och tittade ju!


Här är Alex, kompis och senior på min skola, som ger bilen några slag med hammaren. 

Efter Car Smashen var det Bonfire. Vi hade gjort en gigantisk hög med skräp som vi brände, däribland en longhorn som vi hade gjort. Ni ser hur mycket rivalitet det är mellan skolorna, haha. The Bonfire varade inte så länge och efter den var slut gick alla hem.


Tror att jag är den längst till vänster, men kommer inte riktigt ihåg haha. 

Tack för frågorna, ska svara på dem snart!


Kommentarer
Postat av: läsare

han i nr 5 verkar vara ganska snygg..? ;)

2010-10-12 @ 07:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0