Potato Day

Här i Carbondale (vet inte om det gäller resten av USA också?) firar man något som kallas Potato Day. Den dagen är samma dag som homecoming var på, alltså i lördags. Om jag förstått det rätt så firar man något som har att göra med gruvarbetare och att de hittade potatis(?). Jag har faktiskt ingen aning, haha, men poängen var att vår skola (bara high school) skulle vara med i the potato parade.

Vi skulle göra i ordning ett flak som representerade ämnet "back to basics". Vi juniors gjorde ett flak om "farming", har inte så stor koll på vad de andra klasserna gjorde. Vi åkte på flaket genom main street och blev dömda av en jury hurvida vårt flak var miljövänligt. Vi juniors vann!


Flaket som åkte bakom bilen


Inte jag på bilden, men jag provade också att leka cowboy och kasta lasso på en låtsas ko. Finns många äkta cowboys att lära sig av ;)

 
Närmare bild på vårat flak

Det var allt om Potato Day! Ska försöka berätta lite om en dag i taget från förra veckans spirit week!

Och snälla, kommentera gott folk! Blir så glad av minsta lilla kommentar! Och ställ gärna frågor, I'll be happy to answer!

Kommentarer
Postat av: Elin

Alltså, dum fråga, men hur pratar alla där borta? Är det "bonnig", bred amerikanska eller? :)

2010-10-06 @ 11:35:41
URL: http://elinoz.blogg.se/
Postat av: Elin

hej! betalar du skolmaten själv eller ingår den i programpriset? :)

Jättebra blogg, en av mina favoriter :D

2010-10-06 @ 15:12:59
Postat av: josse

åh låter underbart vill bara iväg själv!

hoppas du har det toppen! :)

KRAM

2010-10-06 @ 18:06:05
URL: http://josefinealexsandra.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0