College trip

I måndags åkte junior klassen på min skola iväg på en liten klassresa till Denver för att hälsa på på olika college! Vi trängdes 50 personer i en skolbuss i 7 timmar för att komma till fram! Vi var tvugna att sitta tre på ett säte gjort för två på vissa ställen. Perfekt kombination - för små säten och högljudda amerikanska killar...haha. Nej, men resan gick bra.


Skolbussen

Vi var tvungen att stanna när vi kört hälften för att ett "pass", en väg där man kör över berg, var stängd pga. all snö! Det snöade så mycket att vi var tvungen att köra runt i staden intill, Vail, tills de öppnade ca. en halvtimme senare! Det galna var att det bara snöade på vissa ställen. I Carbondale där jag bor var det ingen snö alls, i Vail som ligger högre upp snöade det hur mycket som helst och i Denver var det höst som vanligt. Det är Colorado väder det!


Snö i Vail!

Efter en jobbig bussresa åkte vi direkt till det första college vi skulle häsla på. Det låg lite utanför Denver, i Greenly om jag inte minns helt fel. De var jättetrevliga där och jag gillade verkligen det stället. Skolan heter UNC (University of Northen Colorado) och det var väldigt vackert där. Vi hade en superbra och rolig guide som visade oss runt också så jag antar att det spelade in.


Rundtur på ett college i Denver

De flesta vet var de vill gå på college redan och var de vill läsa till/bli, men det finns faktiskt dom (som jag) som inte har någon aning om vad jag ska läsa vidare som. College är väldigt dyrt här och man måste nästan veta vad man vill satsa på - man vill inte satsa så mycket pengar på något som man inte har nytta av eller inte vil jobba som sen. Det är ett svårt beslut att ta som 18:åring. Alla blir jättechockade när jag säger att college/universitet är gratis i Sverige. Well, technically så är det inte gratis, vi betalar det via skatt, men ändå.

Senare åkte vi vidare till ett college som jag inte kom ihåg namnet på för att senare åka vidare till hotellet vi skulle bo på. Hotellet var superfint och jag delade rum med 5 andra tjejer. Vi hade ett ganska stort hotellrum med två sovrum med en dubbelsäng i varje och en bäddsoffa i ett litet vardagsrum. Det slutade med att vi inte använde bäddsoffan utan trängde ihop oss tre i varje dubbelsäng istället haha. Det blev en sen kväll, med mycket skratt och jag lärde känna min klass ännu mer!

Andra dagen blev det ännu mer college besök och för att vara ärlig började jag bli less. Alla pratade om samma saker och hade ungefär samma program och jag lyssnade inte så noga heller - jag ska ändå inte gå på college här. Fast om jag ska vara ärlig så har tanken slagit mig att komma tillbaka för att gå på college, men det får bli i framtiden, måste gå klart gymnasiet hemma först!


Alla är trötta och slitna efter allt bussresande och efter en sen kväll på hotellet..

Efter att ha hälsat på ungefär tre olika college andra dagen tog vi bussen hem - 6 timmar. Jag var otroligt less på att åka buss vid det laget. Jag hade en rolig bussresa dit dock, satt med roliga människor!


Liten och trång buss, men värt var det!

Imorgon (fredag) är vi lediga från skolan! Jag ska ändå dit för jag är med i skolpjäsen. Har ingen roll, men är "assistant director" haha. Kort sagt så gör jag inget ännu nu när vi tränar, jag sitter mest och tittar på. Ganska tråkigt, men ett bra sätt att lära känna fler människor från skolan! På kvällen är det football game, det sista på hemmaplan! Go Rams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0