Volleyball - YEEEAAH!

I går, fredag, var jag i Denver för att kolla på mitt skollag i volleyboll som skulle spela matcher där! Volleybollaget hade vunnit alla matcher de spelat (runt 15 stycken) utom en, så vi fick äran att spela i den svåraste ligan, vilket är "state". Först spelar man vanilga matcher mot andra skolor, om man är tillräckligt bra går man vidare till disctrict vilket är en liten turnering, gör man bra ifrån sig där fortsätter man till regionals vilket också är en liten turnering och om man kommer etta eller tvåa där går man vidare till state vilket är vad vi gjorde!

Klockan sju på morgonen satte vi av. Jag åkte med en så kallad "spirit bus", vilket är en skolbuss full med elever som vill åka och heja på laget. Det kostade bara sju dollar fram och tillbaka till Denver vilket är sjukt billigt, men tanke på att det tar ca. 4 timmar att köra dit. Maten ingick inte, men ändå. Vi var samanlagt runt 30 elever som åkte med bussen. Resan dit var både jobbig och rolig. Skolbussar har inte världens bekvämaste säten.


Det fanns många skolbussar på parkeringen i Denver, nästan alla volleyboll lag kommer med skolbussar

Väl framme så var själva byggnaden enorm! Själva arenan hette the Coliseum och är en jättestor byggnad där det fanns typ 5 volleyboll planer och en massa sittplatser runtomkring. Det var många från min skola som tog sig dit själva med bil så vi var ganska många tillslut som hejade, en ganska högljudd hejarklack måste jag tillägga. Det var jätteroligt och jag tror volleyboll tjejerna uppskattade när vi skrev högre än de andra lagens hejarklackar! Tyvärr förlorade vi båda matcherna, men det gjorde inget, jag hade superkul när jag hejade!



Vi spelade två matcher, en klockan 11 och en klockan 16.30. Emellan dessa två matcher hann vi åka till ett "mall" där det blev shopping! Äntligen! Jag gjorde et tpremiärbesök på Forever 21 (lite sent kanske, men det finns inte en enda affär nära mig!) där jag köpte 3 tröjor. Vi gick även till Victoria Secret, hur mycket mer amerikanskt kan det bli? Måste säga att jag saknar H&M lite dock, äkta svenska kläder! Jag har verkligen annorlunda stil än vad alla andra har här och jag har bara fått komplimanger för det, vilket bara är roligt!


En video från en av volleyball matcherna. Vi är de i vitt.

Som ni hör är vi ganska så högljudda. Vi har även smeknamn för de flesta i laget så när de gör något bra eller vinner en poäng klappar vi deras ramsa. Den i videon är för en tjej som heter Landon, hon har fått "a ful ride scholarship" till ett college i Washington D.C. Hennes smeknamn är "Lando". Sen har vi Joey (JoJo for sho sho) Ixschel (X) Niki (Bam Bam Burns) Burns är hennes efternamn. Det får mig att tänka på vad mitt smeknamn skulle varit om jag hade spelat volleyboll eller nåt... Förmodligen "Sweden" eller nåt med "Me". Alla skämtar om mitt namn här. Eftersom de uttalar det "Me" så retar alla mig med att säga nåt i stil med: "Not me, but Me" eller nåt.

Resan hem samma kväll var jobbig, fyra timmar i en buss är inte det roligaste... Väl hemma var jag helt slut och det var bara att gå och lägga sig. Men allt som allt var det hur kul som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0