I want answers

Har haft fullt upp i veckan. Har haft "play practice" efter skolan nästan varje dag den här veckan, så har varit i skolan till typ åtta varje dag. Alla andra har bara vissa tider de måste vara där för att de är i just den scenen, men eftersom jag hjälper alla med deras repliker när de tappar bort sig måste jag vara där hela tiden. Det är grymt kul dock, har aldrig haft så himla roligt i hela mitt liv nästan. Det är en underbar grupp av människor och vi skämtar runt och leker lekar mest hela tiden. Ett populär lek är "the ninja game". Ska försöka filma och lägga upp det någon gång, det är ett rolig lek haha!
 
Jag, Willy (höger) och Angel hade roligt under play practice

Imorgon ska jag upp tidigt för att gå till kyrkan. De flesta går i kyrkan här, men det är ingen big deal om du inte gör det. Bara man tror på gud ungefär. Min familj går i kyrkan varje söndag, men jag behöver inte gå om jag inte vill. Jag har bara gått en gång hittils, jag föredrar att ha sovmorgon, haha!

Imorgon ska jag iallafall med för direkt efter det ska min värdmamma skjutsa mig till bion för jag och en kompis ska se Harry Potter and the Deathly Hallows! Jag älskade Harry Potter när jag var mindre och har läst alla böckerna minst fem gåner var... Jag gillar fortfarande att se filmerna och är excited på hur denna film kommer vara! Direkt efter filmen ska jag ta bussen tillbaka till Carbondale (bio är i en by 10 min bort som heter El Jebel. Carbondale har en biosalong, men de visar bara en film i taget haha. El Jebel visar ungefär åtta filmer... Inget stort utbud, men bättre än inget!) för att gå på play practice! Jag känner på mig att det kommer bli en bra söndag, jag hoppas det iallafall!

Slänger in en fråga som jag fått också. Förlåt för de sena svaret, ställ gärna mer frågor, I'm happy to answer =)

Hur mycket fickpengar har du med dig? (per månad.. om du har en bestämd budget?)
Jag har ingen bestämt budget. Jag hade läst innan att utbytesstudenter gör av med ca. 1500-3000 i månaden, helt beroende på var man bor och person. Så jag hade väl som mål att ligga någonstans där. Jag har sparat ett tag så jag hade i princip pengar så det räckte att göra av med lite över 1000 i månaden, men sen så hjälper mina föräldrar mig lite också med att betala för vissa saker. Nu i efterhand, eller hittils eller vad man ska säga, så gör jag av med 2500 i månaden i snitt. Det betyder att vissa månader kan jag ha gjort av med 1000 och andra 2700.

Alla mina perngar här går i princip till mat. Jag äter ute till lunch väldigt ofta (skolmaten är äcklig och alla som har bil åker någonstans och äter) och så går det en massa pengar till onödiga saker som tillexempel toalettartiklar. Jag lägger nästan inga pengar på shopping eftersom shoppingen i min stad är lika med noll haha. Jag shoppar ibland i en stad 10 minuter från mig, men that's it. Jag råder alla som åker till USA att ha ett VISA-kort. De funkar överallt. Tyvärr måste man betala typ 3 dollar varje gång man tar ut pengar, men jag kan av någon anledning inte ta ut pengar i uttagningsautomaterna här. Det funkar bra ändå, jag kan ta ut pengar i de "fancy" självbetalningsautomaterna i mataffärerna här, så det är inga problem.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Kommentarer
Postat av: linda

hör att du ska till Arizona! Hur galet känns inte det? Snart är det inte länge kvar tills du får träffa henne1 :D LE NU LE! För snart så träffas ju vi :D Eller hur? En nedräkning kan aldrig bli för lång! KRAMAR!!!!!!

2010-11-23 @ 13:37:59
URL: http://enlindatouch.blogg.se/
Postat av: Jossan

Aaaa din blogg är så himla braa!!

2010-11-30 @ 04:50:42
URL: http://Yooess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0