Christmas

Kan inte fatta att det bara är tre dagar till julafton! Panikshoppade efter presenter idag, har inte hunnit köpa julklappar alls så köpte nästan alla idag! Har också fått ett paket hemifrån med julklappar, tusen tack för det och jag längtar tills jag kan öppna det på julafton!

Vi har precis fått upp granen här och jag ska ta en bild senare så jag kan visa. Vi försökte också baka pepparkakor, men receptet var konstigt och vi misslyckades totalt. Mina kompisar och jag lyckades få ihop ett pepparkakshus iallafall! Det var knappt det höll ihop, men bra blev det! Alla tyckte det var jättekonstigt att vi i Sverige gör sönder pepparkakshuset den 20:de Knut (visst är det så?) och sedan äter det. Ju mer tid jag spenderar här desto roligare traditioner inser jag att både vi i Sverige, men även bara min familj har.

Denna jul ska vi spendera med några nära vänner till min värdfamilj i deras hus, det blir nog kul! Jag fick jullov redan i fredags och vi hade en rolig assembly på skolan. Har haft lite bilder på senaste tidedn så slänger in några random!


Vårt fina pepparkakshus!

Hallen i skolan var dekorerat med lappar med alla i skolan (+mer julpynt som inte syns på bilden)...

...där även jag fanns med!

Julgranen på skolan!

Några kompisar i skolan

Hittade lösgodis i Aspen när jag var där och åkte skidor - yay!

Vacker solnedgång precis utanför mitt high school

Main Street i Carbondale där det är pyntat med mysig belysning i varje träd


Kommentarer
Postat av: Mamma och Pappa

Vilket fint pepparkakshus ni gjort! Och tänka sig att du hittat lösgodis! Vilken lycka!

2010-12-22 @ 18:27:48
Postat av: Familjen Fryxå

Vilket fint pepparkakshus! Kul att du hittade lösviktsgodis i Aspen...hoppas det var lika gott som Karamellkungens?

2010-12-22 @ 22:43:42
Postat av: l

2010-12-23 @ 12:46:15
Postat av: linda

Åh, håller med anna och jan lösgodis vilken lycka :D

Du, GodJul på dig vännen! hoppas du får en underbar jul och att du äter massa massa julgodis! Imorgon är det julafton för oss och vi springer runt och fixar och donar det sista nu :) hela familjen nilsson hälsar då är även david inräknad ;) och mimmi! Tykcer om dig min älskade vän!



FRÅN MIG TILL DIG EN RIKTIGT GOD JUL!!!! <3

2010-12-23 @ 12:47:48
URL: http://enlindatouch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0