Play

Hade våran teateruppvisning i helgen! Det gick hur bra som helst och alla var jätteduktiga! Som jag berättat tidigare var jag assistant director vilket betyder att jag fick springa runt med ett headset och se till att alla var på scen när de skulle och att alla var på plats när lyset kom på. Jag hade headsetet till att kommunicera med ljusteknikerna med. Det var coolt att ha lite power över alla och som tur var skötte sig alla och vi gjode nästan inga misstag alls.
 
Andra kvällen gick så mycket bättre än den första, vilket berodde mycket på att andra kvällen var vi mycket säkrare på vad vi gjorde. Pjäsen hadlade om invandring (ett stort problem här, Carbondale har många mexicanare, många här olagligt) och den blev jättebra tillslut, med mycket slit. De sista 2 veckorna vi övade övade vi till nästan nio varje kväll... Man kan lugnt säga att jag kan nästan alla repliker utantill nu haha. Så fort någon säger något som liknar en replik vi använde i pjäsen får jag upp den i huvet haha.

Vi som medverkade i pjäsen blev som en familj och jag kommer sakna alla - vi hade så sjukt kul! Jag har fått många nya vänner som jag hoppas fortsätta umgås med och sen är det bara att vänta till nästa pjäs som blir i vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0