Dikt

I vanliga fall är det tråkigt att jobba med dikter och analysera och en massa skit, men den här dikten gillade jag verkligen. Den är hur fin som helst.

När du skrattar så skrattar jag.
När du är glad så är jag glad.
När du är ledsen så är jag ledsen.

När du är vilsen vill jag få dig att hitta.
När du är orolig vill jag göra dig lugn.
När du har en önskning vill jag göra så att den uppfylls.

Jag vet att jag inte får tycka om dig.
Jag vet att jag inte får bry mig om dig.
Jag vet att jag borde förstå.
Men när jag älskar dig så är det svårt.

Det enda jag vill är att vara tillsammans med dig
Men det är det sista jag får.
Skulle vilja hata dig men det kommer jag aldrig kunna.
Skulle vilja glömma dig men du finns alltid i mina tankar.
Vill låta dig vara ifred fast jag själv är i ofred.

Din lycka är viktigare än min.
Din framgång glädjer mig mer än min egen.
Därför jag vet vad jag känner.

Om du vill ha en klocka så köper jag dig en klockfabrik.
Om du vill ha snö i augusti så åker jag till Alaska.

Det enda jag vill är att du ska vara lycklig för då är jag lycklig.
Om det innebär att jag helt ska försvinna från ditt liv
Så är jag beredd att göra det. Även om det skapar en större smärta
Och längtan än jag nånsin känt för något.
Men då vet jag i alla fall att jag gjort något som gör dig lyckligare
Och inte skapar dig oro och tvivel.


Kommentarer
Postat av: amanda

Superfin dikt... :O<3

2010-05-21 @ 23:11:58
URL: http://amandahedmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0