Min tur dag...

...är inte idag. Det började med att termometern stod på -30. När det är så kallt vill man liksom inte gå ut. Alls. Hur som helst var jag tvungen att palla mig ut i kylan iallafall. När jag precis ska klä på mig för att gå till bussen ringer en kompis och frågar var jag är. Då slår det mig att jag har gympa och därför skulle tagit en buss som gått för en halvtimma sen. Great, jag skulle bli sen. Jag går därför till busshållsplatsen och står och väntar på nästa buss. När bussen ska komma när som helst känner jag plötsligt att jag inte bär lika tungt som jag brukar göra. I nästa sekund inser jag att jag glömt datorn hemma. Det var bara att vända om och gå tillbaka. Andra bussen missad. När jag kommer hem dumpar jag gympakläderna för jag inser att jag inte kommer hinna vara med på gympan och går till en busshållsplats längre bort för att kunna ta en buss som går oftare. När jag stått där ett tag och tror att jag missat den också kommer äntligen bussen. Tredje gången gillt alltså. Åker ändå upp till gympasalen och tittar på när klassen har idrott för att sedan äta lunch.

Inte alls en bra start på dagen med andra ord. Ibland får man såna dagar då allt går fel, detta var min otursdag. Vilken tur att den kom nu och inte när jag är i Stockholm! Måste börja plugga tunnelbanesystemet, fattar fortfarande ingenting...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0