Fjällen

Nu tänkte jag att jag ska berätta lite om fjällen innan jag ska träna!

Jag och min familj åkte till fjällen under 4 dagar men min kompis Lindas familj. Vi kom dit på onsdagkväll och åkte på söndag eftermiddag så det blev 3 riktiga "åk-dagar". Vi hade lite otur med vädret, det var mulet nästan hela tiden och det var snöblandat regn hela första dagen men vi lyckades få en förmiddag med stålande sol!

Vi var i Hemavan men tog även en dag i Tärnaby. Vi gjorde dock bara ett åk i Tärnaby för vi lyckades tajma in då det var tävlingar där vilket innebar enorma köer till lifterna vilket inte var så kul. Jag har iallafall åkt sittlift för första gången i mitt liv! Jag är inte höjdrädd men var ändå lite nervös när jag skulle stiga på, man visste ju inte hur man skulle göra! Som tur var bad vi liftkillen om hjälp som kollade lite roat när jag och Linda kravlade in oss i korgen. Till mitt försvar kan jag säga att det är faktiskt svårare för snowboardåkare, vilket vi båda är! Väl uppe i liften gick det bra, vi befann oss rejält över marken men det var bara häftigt tycker jag.

Nu till avstigningen. Jag och Linda hade ingen aning om hur vi skulle stiga av så när vi närmade oss avstigningsplatsen fick vi lite panik och fällde upp saken man hade för att inte ramla ut och kravlade i panik ut ur liften vilket gjorde att vi ramlade ihop i en hög och var tvugna att ducka för vi trodde liften skulle slå oss i huvudet. När vi skrattandes tittade upp såg vi att liftgubbarna hade stannat liften på grund av att vi ramlat av! Gud vad pinsamt! Jag och Lindas konversation precis innnan vi skulle hoppa av var bara för rolig, den var ungefär såhär:
-Hur hoppar man av den här liften?
-Jag vet inte, hoppa bara!
*vi hoppar av i panik*
-DUCKA!!

Haha, det kommer jag att minnas länge! Det låter inte så roligt för er kan jag tänka mig men det var mycket roligare i verkligheten.

Vi åkte resten av tiden i hemavan, vilket var jätteroligt! Sista dagen tog jag mod till mig och hoppade en rail som fanns och jag klarade den! *stolt* Sedan hur fort det gick är ju en annan sak...

Jag hade det super och det var underbart skönt att komma bort från skolan ett tag. Har rejält med träningsvärk efter all åkning!

Här kommer lite bilder :)

Uppe i kungsliften



Några hopp i funparken som jag inte (läs: var för feg för att) hoppa...

Linda i off-pist backen, den var sjukt härlig att åka!

Det var nog alla, ska försöka få tag på några bilder på mig också kanske, lite svårt att ta bilder på sig själv med egen kamera ;)

Nu måste jag nog träna!

Kommentarer
Postat av: linda

-DUCKAA!! haha, det där kommer jag alltid minnas.



2010-04-20 @ 21:58:20
URL: http://enlindatouch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0