Is that right?

Det är helt sjukt hur jag redan direktöversätter från engelska till svenska som jag hört att många som kommer hem efter ett år i USA gör! Jag tänker på USA dygnet runt och det är nog därför jag börjar tänka mer på engelska också. För någon dag sen råkade jag säga tex;

Fråga honom ut (Ask him out) istället för Fråga ut honom.
Var är hon från? (Where is she from) istället för Var kommer hon ifrån?

Det är inga stora grejer, men det är det är små saker jag regerade på. Jag hoppas att jag fortfarande kan prata lite svenska när jag kommer hem! Visst, jag kommer att ha tappat mycket och ha engelska i huvudet en lång tid efteråt, men det är ju bara kul! Jag vill ju att min engelska ska hålla så länge som möjligt, jag menar så att jag kan använda den hela livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0