EMA 2009!

Igår var det European Music Awards 2009 i Berlin! Såklart såg jag det och själva programmet var ganska tråkigt (Katy Perry som programledare funkar bara inte för mig) men höjdpunkten, alltså varför jag såg, var såklart att Tokio Hotel skulle vara med! De var nominerade till "Best Group" och skulle uppträda! Uppträdandet kom först och var helt magiskt. De hedrade murens fall med deras låt "World behind my wall" som passade prefekt. Texten They're telling me it's beautiful, I believe them, but will I ever know the world behind my wall symboliserar hur människorna kämpade för friheten och hur de ville se världen utanför muren.

Strax därefter delades priset för Best Group ut och jag satt som på nålar. Jag var så nervös när de sa: And the winner is... Tokio Hotel! Jag skrek rätt ut och log från öra till öra. Vilket lyckorus. Som alla fans (speciellt de svenska) har röstat, allt har lönat sig! Världens bästa grupp gick hem med sitt välförtjänta pris som just världen bästa grupp.

Låter jag lite smått galen? Maybe I am, you know, I'm a Tokio Hotel fan.


Kommentarer
Postat av: sarah

jag var också jätte glad när dom vann jag började till och med gråta när dom uppträdde och när dom vann <3

2009-11-07 @ 10:15:44
URL: http://sarahslifes.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0