Coke in Coke?

Håller just på att ta reda på om det funnits kokain i Coca-Cola. Jag håller på med ett skolarbete om droger som ska redovisas imorgon. Jag har sökt runt lite och det är faktiskt intressant att arbeta om droger. Jag har hittat att det faktiskt har funnits kokain i Cola. Därav namnet "Coke" (Coca-Cola) som betyder kokain på engleska, haha. Det tog dock borts 1929.

Annars har det inte hänt så mycket, hade breakdance idag på dansen. Jag måste vara ärlig och säga att jag inte förstår hur breakdansare orkar dansa breakdance! Vi fick prova att göra en freeze och en sixstep och bara göra det är hur jobbigt som helst! Jag var helt slut sen! Och de håller på i flera timmar och snurrar på golvet och gud vet vad. Jag måste erkänna att jag har mer respekt för breakare nu när jag provat på själv...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Coca-cola har varit förbjudet i Sverige på femtiotalet någon gång. Apropå inget...

Lars Winnerbäck kommer till Umeå nästa vecka : )

2009-11-19 @ 08:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0