Gymnasieval

I dessa tider är det bara en fråga som frågas bland alla 93:or. Denna berömda fråga är:
"Vad ska du välja?"
I början vad det jobbigt att få den frågan eftersom jag inte hade någon som helst aning om vad jag skulle välja för gymnasium. Men nu har jag bestämt mig. Jag kan med tala om för alla med rak rygg och stark röst vad jag har valt. Jag känner lite medlidande för de som inte bestämmt sig än, jag har ju själv suttit i den sitsen för inte alls så länge sedan. Jag ska gå Samhällslinjen med inriktning juridik på Östra Gymnasiet. Jag ska försöka hinna med att göra en PRASO där också i veckan men om jag inte hinner det ska jag änså välja Östra som förstahandsval, jag har ju en hel månad att ändra mig sen. Om jag tycker att Östra är pest och pina när jag gör en PRASO där ska jag gå på UIG, där verkar det också bra.

Idag har vi haft prov i fysik. Jag tyckte faktiskt att det gick bra, jag hade förväntat mig svårare frågor. Vi fick en håltimme efter provet och gick hem till Cecilia för att mysa framför hennes nya One Tree Hill box och dricka bär smoothie till. Mysigt!
Efter att ha släpat sig från tv:n och tillbaka till skolan hade vi SO där vi jobbade om förintelsen. Riktigt intressant faktiskt. Efter en jämn fotbollsmatch på gympan cyklade jag hem i kylan. Snart ska jag iväg och träna, ska ta core idag, ett 30 minuterspass, måste ta det lugnt i början, har inte tränat på länge.

Ett stort tack till alla som läser och såklart till Totge på THus som fixade mig en skitsnygg header!

Dagens låt: Yellowcard - Gifts and Curses


Kommentarer
Postat av: cecilia

Snygg header My! Men vem e Totges?

2009-01-27 @ 17:10:25
URL: http://ciiss.webblogg.se/
Postat av: Adiizz

Jag tkr också det är bra på Östra =)

Snygg design också =)

Vad ska du bli då ?

2009-01-27 @ 17:19:42
URL: http://adiizz.blogg.se/
Postat av: Adiizz

Jag tycker också att Östra är bra =)

2009-01-27 @ 17:21:13
URL: http://adiizz.blogg.se/
Postat av: Filippa

ohh satsig header: )

najs

2009-01-27 @ 18:01:11
URL: http://minvilljagminnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0