Live, Laugh, Love

Hejsan My! Vilken härlig blogg du har!
Det är så att jag har fått en placering i en liten by i Colorado och ska gå i en liten skola. Du verkar också bo i en liten by, så jag tänkte fråga dig hur du har det? Vad du tänkte innan du åkte om placeringen?

Jag känner mig så sjukt förvirrad angående placeringen, då mina intressen är tvärtemot vad som passar i byn jag har hamnat i!

Kramar!

Tack! Åh, läste på din blogg att du hamnat i Durango! Gud vad roligt, har aldrig varit där, men har hört mycket gott om den lilla staden. Många av mina kompisar funderar på att gå på college där. Ja, jag går i en skola på 350 elever och själva byn Carbondale har ungefär 7000 invånare. Innan jag åkte måste jag erkänna att jag var rädd och osäker hur det skulle bli att bo i en småstad med noll shopping och mer än tio gånger mindre än min hemstad i Sverige. Jag är en person som trivs i storstäder tänkte jag.

Nu när jag har bott här i nästan åtta månader kan jag inte fatta att jag någonsin hade tankar på att det inte skulle bli bra. Jag har haft det bästa året i mitt liv här och jag ser bara positiva saker med att bo i en liten stad och skola. För det första är alla hur trevliga som helst, du känner dig välkommen direkt. Alla vet vem du är från början för att alla vet vilka alla är. Till och med de som jobbat på pizzerian i stan känner igen mig och vet vad jag heter. Jag älskar min lilla by! Den är supermysig och det är gångavstånd från skolan till lilla "mainstreet" där man kan strosa lite och bara hänga med kompisar.

Jag älskar min skola! Alla känner alla och alla pratar med alla. Lärarna är supersnälla och alla tycker det är roligt när personer från andra länder är här. Man försvinner inte i mängden och det är lätt att få kompisar. Visst sprider sig skvaller lättare och det kan vara mycket drama, men jag kunde inte hamnat i en bättre skola.

Även fast jag inte är cowboy-aktig det minsta som 50% av min by är så trivs jag hur bra som helst. Även fast byn inte är vad du är van vid kommer du uppleva så himla mycket nya saker och försök att vara öppen för allt! Jag har haft ett otroligt år som jag inte skulle byta bort mot allt i världen. Nu när alla börjar få placeringar vill jag nästan stanna och göra ett år till! Lycka till och var supernöjd med din placering! Colorado är den bästa staten - vackrare omgivning får man leta efter.

Blir det inte jobbigt att lämna din pojkvän sen när du åker hem igen?
Det kommer såklart bli extremt jobbigt, det är jag medveten om. Jag försöker leva i nuet och inte tänka på att jag åker hem snart, det förstör bara den tid jag har kvar. Jag njuter istället av hur underbart allt är nu, resten får reda ut sig när tiden kommer att åka hem.

Slänger även in en fråga om hur jag och min pojkvän träffades eftersom någon undrade. Vi träffades genom skolan och var vänner ett bra tag innan vi blev tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Jag ska åka som utbytesstudent till hösten och fick min placering i Colorado. När jag fick veta det började jag kolla runt lite på internet om delstaten och hittade din blogg. Verkligen superkul att få läsa den och se hur mitt år kanske kommer att bli. Extra kul är det också med tanke på att du också bor i Umeå. (:

2011-04-09 @ 11:46:06
URL: http://usafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0