Be brave

Tack för alla fina kommentarer, blir jätteglad!

En sak som jag har kommit att tänka på här är att man måste våga prata även fast man känner sig lite halvdum och inte har perfekt engelska. Jag har inga problem med att prata och förklara mig runt på lite halvdålig engelska. Om man inte hittar orden får man improvisera. Jag har sagt "moving stairs" till rulltrappa (vem vet vad det heter på engelska?!) och förklarat vem Olof Palme var (som jag inte riktigt vet på svenska heller) men ord som "Famous political guy".

Det jag vill komma fram till att är att jag gör misstag i engelskan varje dag, men jag pratar ändå. Jag bryr mig inte om hur det låter, huvudsaken är att de förstår vad jag menar. Sedan har jag fått komplimanger om min engelska vilket bara är kul :D

Tänke visa er runt lite på min skola. Har photography två gånger i veckan vilket är ett asbra tillfälle att smyga iväg och ta lite bilder när ingen är i korridoren eftersom man får gå runt och ta bilder under den lektionen.



Del av skolan från utsidan

Korridor

"Huvudkorridoren"
 
"Skojakt" i Journalism-class. Allas skor var i mitten och två i mitten med ögonbindlar skulle hitta dem, haha. Journalism är fun, vi leker ofta lekar och det är inte så seriöst.




Kommentarer
Postat av: linda

gu vad jag tycker om dig! det första jag gör på morgonen innan skolan är att se om du är inne, men nu hann du precis logga ut från fb din lurk ;) men det ser ut som du har det helt underbart i colorado. och vänner från skolan? massor! men du jag tänkte på en sak, i filmer hänger man ju hela tiden i biblotetek är det samma sak för dig? Kraaam på dig!

2010-09-08 @ 06:46:35
URL: http://enlindatouch.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh vad fina lokaler, det ser precis ut som på film haha :)

2010-09-08 @ 07:12:51
URL: http://elinoz.blogg.se/
Postat av: alice

Härligt My, blir så otroligt glad av att se att du har det bra, och trivs och gillar skolan och gillar värdfamiljen och ja ALLT det där. Saknar dig väldans mycket kan jag lova!

2010-09-08 @ 08:47:28
URL: http://engladflicka.blogg.se/
Postat av: tove

låter skoj! Rulltrappa heter föresten escalator har jag för mig :P



Skoj med bilder!!!

2010-09-08 @ 11:06:29
Postat av: Felicia

Hej! (: Jag läser din blogg varje dag och jag älskar den! Det är såå häftigt, allt om att bo i en värdfamilj och gå på High school. Vilken dröm! Skulle själv vilja göra det någon gång. Hehe, men jag undrar bara hur man sätter dit den där klockan från ClockLink på sin egen blogg i stilmallen. Jag har prövat men jag vet inte vart jag ska sätta in själva adressen. Vore kul om du ville svara! Du skriver jätteintressant i bloggen, fortsätt så! :D

2010-09-11 @ 17:15:16
URL: http://dentredjeseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0