Pannkakor och Pepparkakor

Busy weekend. Igår hade jag och en tysk utbytesstudent som jag är bra kompis med, Lisa, svensk och tysk middag för några kompisar! Jag lagade svenska pannkakor (de blev lite konstiga eftersom det var svårt att konvertera till amerikanska mått och jag hade glömt de svenska måtten hos värdfamiljen) och hon lagade korv med sourkraut eller hur man nu stavar det haha.


Jag lagar svenska pannkakor

Alla tyckte mina pannkakor såg ut som tortillas! Eftersom Lisa gjorde en middagsrätt blev mina pannkakor (lite osvenskt) till efterätt med glass och bär. Det smakade lite konstigt tillsammans, men jag får bjuda på äkta pannkakor någon gång, jag har ju lite tid på mig! En kompis mamma hade köpt pepparkakor och alla älskade dem! De tyckte det var lite konstigt att vi BARA äter dem till jul dock... Vi svenskar är konstiga. En annan sak som gör alla jätteförvånade är att vi bara äter pannkakor till middag och INTE till frukost! Det tycker de är hur coolt som helst.


Hela gänget

Idag har jag varit och shoppat lite. Köpte ett par svarta uggs. Jag skojar inte när jag säger att ALLA tjejer här har uggs, jag kände mig tvungen att köpa ett par. Passade även på att gå till frisören (har inte klippt mig än på bilden nedan). Sjukt billigt, bara 30 dollar (200kr) jämfört med Umeås ca. 500kr... Gjorde även premiär på starbucks, någonsin faktiskt. Beställde en Dubble Choclate Chip - underbart god! 


Jag på starbucks

Kommentarer
Postat av: Siri

Har läst din blogg rätt länge nu! Och fan va' jag längtar ihjäl mig tills jag åker bort ett halvår som utbytesstudent i januari! haha! Ha de bra! :)

2010-10-24 @ 15:16:20
URL: http://siriusa.blogg.se/
Postat av: Cecilia

HAHA. jag måste alltid förklara hur vi äter våra pannkakor här. verkar vara such a big deal att vi inte äter dem till frukost... och med GLASS.

Jag ÄLSKAR double choccolate chip frappuchino föressten haha. miss uuuu. en månad :) <3

2010-10-24 @ 20:06:57
URL: http://livingusa.blogg.se/
Postat av: Michelle

Omg! Chocolate chip är hur god som helst! :D

2010-11-22 @ 09:00:49
URL: http://killthepinkyswear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0