YFU läger

Anordnar YFU ett läger före avresa?
Ja. Jag funderade, som jag tidigare nämnt, att åka med Explorius först. Det som lockade mest med den organisationen, enligt mig, var det gigantiska New York lägret man fick åka på innan man reste vidare till sin värdfamilj. När jag senare bestämmde mig för YFU av andra skäl (läs mer om det här) blev jag lite besviken när jag upptäckte att de inte hade något läger. När jag senare fick veta att de hade det blev jag superglad! Det finns ingen direkt information om deras läger mer än att de nämner det i vad som ingår i priserna på deras hemsida.

När jag kommit lite längre i ansökningsprocessen fick jag mer information om lägret. Man får åka på ett förberedelseläger innan man åker och ett hemkomstsläger när man kommit hem från sitt år. Resan dit ingår inte i priset för ansökan. Lägret kommer att vara i Stockholm under tre dagar i juni där man kommer att få förbereda sig inför sitt år genom att diskutera olika dilemman man kan tänkas få, vilka förväntningar man har och inte minst - träffa andra blivande utbytesstudenter från hela Sverige! Jag tror även det kommer vara några gamla utbytesstudenter som kommer vara där så man kan ställa frågor om deras år - upplevelser, kulturkrockar osv. Jag tror det kommer bli superkul! Det ska bli extra spännande eftersom jag läste att man de samlar in alla mobiler när man kommer till lägret, det kommer vara kul och läskigt!

Under året kommer det också anordnas några läger med utbytesstudenter i ditt område för att diskutera hur det går osv. När man kommer hem från sitt utbytesår anordnas ett hemkomstläger där man får berätta vad man varit med om, dela erfarenheter med andra osv.

Hoppas det är lite klararde om vilka läger YFU har nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0