Fotografering

Idag har jag varit och tagit foto hos Expert till mitt visum. Jag hade gått ute i spöregn sammadag = katastrof till hår! Behöver jag nämna att kortet blev det fulaste jag någonsin sett? Jag skämtar inte! Mitt hår är platt som en pankaka och är böjt åt alla håll och kanter, man var tvungen att vara allvarlig på bilden vilket gjorde att jag såg sur ut och på köpet var man tvungen att ha håret bakom öronen!

Till och med mitt passfoto eller ID-kort är snyggare och även dem är jag missnöjd med! Jag antar att det inte är meningen att man ska bli bra på sånda kort. Jag är glad att jag inte behöver visa mitt visum för så många personer... Det är värre med ID-kortet som jag använder varje gång jag betalar!

Jag bad även fotografen skicka ett kort till min mail så att jag kan använda det när jag bokar till hos Ambassaden, där skulle man också ha ett foto. Jag har även betalat min SEVIS-avgift. Det var hur mycket som helst att fylla i, det är skönt att det är gjort. Jag kunde inte fylla i min riktiga adress eftersom den innehåller å, ä och ö, jag bor numera därför på Kloevervaegen i Umeaa. Haha, hoppas allt kommer rätt adress!

Nu finns det bara några smågrejer kvar att fylla i, samt boka tid på Ambassaden som jag måste göra snart. Jag känner att nu är jag på väg!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Snygg design! du måste hjälpa mig att fixa min!

2010-05-25 @ 22:03:09
URL: http://livingusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0