Förutfattade meningar

Jag vet att man inte ska ha förutfattade meningar eller tro på alla stereotyper om amerikanare. Men efter att ha sett de här videosarna...




(Funkade inte att lägga in så klicka här istället)
http://www.youtube.com/watch?v=ZmD0V9NnWfw

Nej, såklart tror jag inte att alla amerikanare skulle svara så här på alla frågor! Det här är bara några invånare, de representerar såklart inte hela USA! Det finns säkert värre videos om Sverige.

Det roligaste är när jag chattar med andra människor från andra länder. En av de första frågorna de ställer är:
-Har du blont hår och blå ögon? Såklart måste jag svara ja, eftersom jag har ett typiskt svenskt utseende men blont hår och blå ögon. Bara för att jag har det behöver inte det betyda att hela Sverige har det, vilket de flesta tror... Jag hoppas jag lär mig mycket nytt om USA när jag kommer dit och kanske får jag några av mina fördommar bekräftade, vem vet!

Kommentarer
Postat av: Randy

Asså shit som jag dog av skratt när jag såg klippet! (Gör det fortfarande när jag behöver nåt att gaska upp mig med . . )



Det som fångade min uppmärksamhet;

"What religion are Boddisht munks?"

tänker hårt "Buddhist monks . . . Buddhist monks...?"

"Vho won the Vietnam kriget?"

"WE did! Wait . . were we even in the Vietnam war??"

"How many sides are there on a triangel?"

"One!"



Asså bara för kul!

2010-05-12 @ 20:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0