USA

Hej allesammans!
Nu har jag skapat en ny blogg som bara kommer handla om mitt år i USA, både förberedelser och mitt år där.

Jag har ansökt och blivit antagen av den ideela organisationen YFU att få vara utbytesstudent i USA år 2010/21011.

Just nu är jag i full gång med att fylla i alla papper som ska in. Jag har redan varit hos tandläkaren, tagit Tuberkulostest och tagit den första Hepatit B sprutan som alla är obligatoriska. Nu väntar jag på min läkartid som jag har i slutet av Mars. Mitt mål är att bli klar med alla papper innan dess så att jag får placering så fort som möjligt!

Varför USA?

Jag är väldigt intresserad av språk och har alltid haft ett intresse för att åka till USA. Jag skulle vilja uppleva High School och se det i verkligheten och inte bara genom en datorskärm eller vid tv:n. Det är en helt annan sak att bo i landet än att besöka den som turist. Man får bara chansen att uppleva High School och prova på att vara Amerikansk medborgare en gång - det är nu.

Under mitt år hoppas jag på att utvecklas som person, möta nya människor, öppna nya dörrar för mig framtid och såklart - lära mig flytande engelska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0