Engelskatest

I tisdags var jag och gjorde ett engelskatest inför utbytesåret. Först trodde jag det var ett skämt och fick kväva ett skratt när jag fyllde i de första frågorna. En fråga kunde vara att man skulle titta på en bild med en man i mitten av rummet och så fick man fyra alternativ om vad bilden beskrev i stil med:
A) mannen står i mitten av rummet
B) mannen öppnar dörren
C) det finns ett fönster i rummet
D) mannen dansar

Man skulle även lyssna på en mening på engelska och sedan fylla i vad de sa! Det var löljligt lätt i början men ju längre fram i provet man kom, desto svårare blev det. Jag tyckte det gick bra ändå och jag tvekade bara på några få frågor.

Nästa steg i ansökningsprocessen är att fylla i alla frågor om mig själv (vilket kan ta lite tid, man vill ju framstå så bra som möjligt ;)). Sedan har jag läkartid i slutet av mars och då ska jag satsa på att ha alla papper klara!  

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej! :) Jag ska också åka 10/11, tänkte kolla om du vill länka? :)

2010-03-20 @ 10:24:07
URL: http://feliciabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0