Läger!

Nu har YFU lägret varit! Jag måste säga att det var roligare än vad jag trodde det skulle vara. Det var hur kul som helst att träffa andra utbytesstudenter som satt i exakt samma sits som en själv, jag är van vid att jag är annorlunda som åker som utbytesstudent, nu fanns det nästan 90 stycken att prata med! 62 skulle till USA och resten skulle till Sydamerika, Österrike, Tyskland, Frankrike, Kina och Thailand. Det var många som skulle till Japan också men dom var inte där eftersom utbytesåret i Japan börjar i maj.

På lägret fick vi prata om tankar och känslor man har som utbytesstudent så som hemlängtan, fördomar, funderingar, förväntningar osv. Det var bra med information och få en massa frågor besvarade. Vi gick ofta runt i grupper då vi fick disskutera olika senarion, vilket var roligt! Det kändes även bra att inte känna sig dum när någon frågade var jag skulle för att jag inte vet, det var bara att säga distrikt! I vanliga fall tycker folk det är jättekonstigt att jag inte fått placering när jag ska åka om ca. 2 måndader, nu var jag inte ensam om det! Jag har många nya vänner jag kommer hoppas kunna hålla kontakten med i USA!

Lägret var roligt, men samtidigt är det skönt att vara hemma. Det är ett läger som jag tycker alla utbytesstudenter borde åka på, det är hur nyttigt och roligt som helst att prata med andra i samma situation! Man kunde även ställa frågor till ledarna som alla hade varit utbytesstudenter själva. Man fick perpektiv på många funderingar och svar på många frågor. Bland annat rekommenderade de att man skulle fixa ett ICA-banken kort, vilket gör att det inte kostar att ta ut pengar i USA. Om man har ett vanligt VISA-kort kostar det ungefär 50kr varje gång man tar ut! Det ska jag definitivt skaffa!

Lägret var superkul och alla som inte var där missade något!

Här är en bild på alla utbytesstudenter som var på lägret


Kommentarer
Postat av: Fritiof

Va kul det verkade vara! :D Jag läste lite på din blogg och det va intressant att läsa om "intervjun" på ambassaden som jag själv ska göra om drygt en vecka! ;) btw, det e riktigt värt att skaffa ICA-kort! Jag gjorde det idag!

2010-07-04 @ 21:44:43
URL: http://usafrillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0